Hlavní obsah
Umění a zábava

Čerstvé kavkazské jedle z Dánska

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Joanna Malinowska/Freestocks

Když je pro mě reklama vedle jak ta jedle.

Článek

Tak po ránu procházím web a bliká na mě nepřehlédnutelná reklama „čerstvé kavkazské jedle z Dánska“. No jo, unavený, starý, ochablý stromek by si asi nikdo nekoupil. Zajímalo by mě však, jak se ta čerstvost určuje a kdy už je jedle ve stavu „zkaženosti“. Logicky by se do stavu „komatu“ měla dostat až po Vánocích, ale nejsem si jista.

V dnešní době nesmyslných příkazů a nařízení bych se nedivila, kdyby probíhaly kontroly stavu nebohých stromků, testovat by se dalo na ledacos: škůdci v kůře, sytost zelené barvy v jehličí, intenzita vůně či zápachu… určitě by se našly další a další parametry a těch kontrolorů, co by měli v adventním čase uplatnění.

Kavkaz mi vždy bude připomínat postsovětské území a pokud vezmu v potaz dnešní válečný konflikt možná se chudák stromek dostane na „černou listinu“ a člověk dá tyto svátky spíše přednost obyčejné borovici nebo smrčku. To by ovšem znamenalo, že čerstvé kavkazské jedle z Dánska zůstanou na ocet, ale možná ani to problém nebude, vždyť posloužit potom mohou jako topivo, v dnešní době přece neocenitelná deviza.

Dánsko v tomto případě beru nevinně, i když mi asociuje staré dobré „pije jako Dán“, ale v zimě si dát nějakou tu štamprlku je snad povoleno. Zahřívat se dá koneckonců různými způsoby.

V tom mi volá máti, prý kdy přijedu, abych jí pomohla sundat z vrchu skříně stromek a ozdoby, pomalu se chce chystat na Vánoce. Musím to naplánovat co nejdřív, jinak by se určitě vydala sundávat výzdobu sama a v jejím pokročilém věku by to nemuselo dopadnout dobře.

Hned si vzpomenu, jak jsem stromek před 29 lety pořizovala. Bylo to tehdy nedostatkové zboží a rodiče byli rádi, že jsem jim ho vůbec sehnala. Od té doby se mnohé událo: stromků je všude dostatek, řekla bych až přebytek, vdala jsem se, narodily se nám 2 děti, otec zemřel, maminka prodělala několik vážných operací, já se pomalu dostávám do menopauzy a manžel pomýšlí na výměnu kyčle, první dítko studuje vysokou a druhé končí gympl, zkrátka vše se mění, jen ten stromek zůstává. Patří k takovým těm rituálním vánočním rekvizitám, bez kterých se to všechno prostě neobejde a člověk si stále více uvědomuje, že opravdu nezáleží na tom, co je pod stromkem, ale na těch, kteří se setkají kolem něho.

Díky pečlivosti maminky, která jej vždy v lednu úhledně zabalí do igelitu a za mé pomoci umístí na skříň, kde celý rok odpočívá, aby byl v prosinci opět „čerstvý“. A to on je.

No jo, na máti si žádné reklamy typu „čerstvé kavkazské jedle z Dánska“ nepřijdou, ani když červeně přeškrtnutá cena je o dvě stovky vyšší než ta aktuální.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám