Hlavní obsah
Nakupování

Rozbila se mi pračka, krátce po záruční době. Je to překvapivé?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: RDNE Stock Project, www.pexels.com

Nejspíš je to dnešní dobou nebo snad rychlejší výrobou, těžko říct, ale je docela běžnou situací, že nám spotřebiče odchází s končící záruční lhůtou nebo krátce po ní. Proč?

Článek

Možná se s tím setkal už každý. Mnoho let jste měli v domácnosti spotřebič, který s lehkostí fungoval a sloužil, jak měl, než odešel do „křemíkového nebe“. To už je ale v mnoha případech opravdu vzdálená minulost. Dnes už je to trochu jinak. Vyberete si i podle recenzí spotřebič a očekáváte, že vám bude sloužit řádku let. Někdy si i zaplatíte a prodloužíte záruční dobu, což je jistě skvělá věc. Záruční lhůta uplyne a ejhle, spotřebič stávkuje nebo dokonce zcela umře.

Zažila jsem to za život už několikrát. A musím říct, že mě to zcela vytáčí. Před mnoha lety jsem si koupila pračku a sušičku. Obě si opravdu oddřely svůj život tvrdě a nedivím se, že po opravdu desetileté, dá se říct každodenní práci, svůj elektronický život ukončily skoro ve stejnou dobu. Nechtěla jsem to vzdát a nejdřív jsem volala opraváře. Ten musel opravdu konstatovat, že oprava by byla tak nákladná, že už se skoro vyplatí spotřebiče koupit nové.

Dobře, po dlouhém výběru a poradách jsem konečně vybrala vítěze. Ceny byly vyšší, ale když má člověk představu o funkcích daného spotřebiče, rád si připlatí. Při takových cenách však počítáte i s nějakou kvalitou. Spotřebiče jsem si nechala přivézt, aby se člověk vyhnul případným problémům s reklamací. Když si spotřebič převážíte sami, riskujete, že případné poškození může být způsobeno špatnou přepravou. Firmy, které takové spotřebiče převáží, mají v autech speciální uchycení, aby se spotřebič tolik nehýbal. Pochopitelně i jim se může při převozu stát cokoliv, ale to už je „reklamovatelné“.

Měla jsme radost, když se pračka i sušička mohly pustit do práce. Není nic horšího, než když nemůžete prát a zásoby prádla se pomalu snižují a hora špinavého narůstá. Radost ale záhy vystřídal vztek. Za několik týdnů začala pračka stávkovat. Buben nebyl schopný se zcela otočit. Udělal vždy takový pohyb se zvukem a tím to končilo. Volala jsem prodejcům, že mám s pračkou problém. Připadala jsem si jako otravný brouk. Až když můj vztek nabíral na síle, protože od nového produktu očekáváte, že bude řádně fungovat, mi paní na lince sdělila, že mi pošlou reklamačního technika.

Technik naštěstí problém zjistil a po necelé hodině „vrtání se“ v nové pračce problém vyřešil. Byla jsem šťastná a pračka opravdu fungovala. Po dalších třech měsících začal jiný problém. Přestala mi reagovat na dva programy. Neudělala vůbec nic. Vždy přišlo jen pípnutí a tím to skončilo. Čekal mě tedy opět telefonát prodejcům. Opět mi byl poslán technik. Mluvil něco o restartu systému. Nerozumím tomu, nejsem zcela technický člověk. Opět se mi ulevilo, když se povedlo oba programy zprovoznit. To vás pak přejde i počáteční vztek, protože máte radost, že můžete prát.

Mohu rovnou říct, že pračka fungovala celé tři roky. Sušička fungovala kupodivu o rok a půl déle než pračka. Moje maminka se nestačila divit. Její pračka fungovala krásných devět let a letos před svým odchodem „do křemíkového nebe“ slavila krásných deset let. Bože, kdyby nám elektronika sloužila krásných deset let, tak je to opravdu radost. To už se ale asi stává málo. Přijde mi, že čím víc vymožeností takový produkt má, tím větší je poruchovost.

Proč nám ale elektronika dříve vydržela dlouhá léta a nyní je do čtyř nebo pěti let na vyhození? Je to nějaký záměr, aby si lidé častěji museli koupit nový produkt? Hraje v tom roli výroba? Kde je problém? Zaplatíte nemalé peníze a za chvilku máte platit znovu? Kde je nějaká kvalita práce? Mám v hlavě tolik otázek, ale správnou odpověď asi nikdy nezjistím.

Anketa

Vadí vám poruchovost spotřebičů krátce po uplynutí záruční lhůty? Máte s tím zkušenosti?
Ano, funkčnost spotřebičů je opravdu mizerná. Mám vlastní zkušenost.
80 %
Ano, funkčnost spotřebičů je opravdu mizerná. Známý/á má vlastní zkušenost.
0 %
Ne, vždy mi spotřebič vydržel dlouhé roky.
20 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 5 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz