Hlavní obsah
Bydlení

Rybenka domácí – hmyz, který v domácnosti možná neudělá paseku, ale rozhodně není vítaná

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: freepik, www.freepik.com

Nejčastěji je možné ji nalézt ve vlhčích místnostech domu/bytu. Jejím královstvím bývají spíže, koupelny, toalety. Zprvu může být neviditelná, později si ale člověk všimne hýbajícího se fleku po stěnách, nebo po podlaze. Co s ní udělat?

Článek

Seznamte se s mou maličkostí

Mám po celém těle stříbřité šupinky, proto také ten název rybenka. Patřím do hmyzu, ovšem jsem bez křídel, takže žádné poletování. Nejsem nijak velká, měřím zhruba do centimetrů. Z hlavy mi vybíhají dvě tykadla a na konci těla tři přívěsky, takže to působí dojmem jakéhosi ocasu.

Nejsem denní tvor, mám radši tmu, kdy pro mě nastává ,,doba lovu“. Asi jste si všimli i názvu sacharina v mém latinském pojmenování. Správně tedy tušíte, že vše, co spadá do stravy, kterou preferuju, obsahuje sacharidy a proteiny. A samozřejmě by to měly být organické látky. Takže co vlastně jím? Mám pestrý jídelníček, spadá sem papír, lepidlo, tapety, fotografie, no, ani tím oblečením nepohrdnu. A samozřejmě výhrou v loterii je pro mě cukr a mouka. A k té tmě – může se stát, že ani světlu se ve tmě nevyhnu, kor když mě v koupelně nebo toaletě dvounožci vyruší. To nemám ráda, takže se snažím rychle zmizet někam do stínu. Proto je taky pravděpodobné, že si mého rychlého pohybu všimnete. Ale místnost opouštět nebudu, vlhko a teplo, to je moje. Takže to tam vyhřejte ideálně mezi 22 až 27 °C, díky moc.

Foto: Sebastian Stabinger, Creative Commons Attribution 3.0 Unported , 2.5 Generic , 2.0 Generic a 1.0 Generic

Rybenka

Moje potomstvo

No, něco málo k mým dětem – vajíčka kladu do nejrůznějších skulin v místech, kde je dostatečně vysoká teplota. Takže rozhodně žádné mínusové hodnoty. Buď je to jedno vajíčko, nebo kladu i skupinky po dvou, třech vajíčkách. Celkově můžu naklást až 100 vajíček. Než se moje potomstvo vylíhne, může to trvat 6 až 6 týdnů.

K mé ,,oblíbenosti“

Jestli máte doma vlhko a ponecháváte si na různých místech zbytky jídla a disponujete knihami, beru to jako ,,den otevřených dveří“, hlavně když nás je víc. Papír a cukr, mňam, sem s tím. Jinak ale vašemu příbytku moc neuškodím.

Vzhůru na vymýcení

Takže, abych to zkrátila… Popsala jsem vám svůj život tak, abyste něco málo o mně věděli a doufám, že když jsem tak mrňavá a de facto nenáročná na pobyt u vás, tak bychom mohli být přáteli, ne? No dobře, to je trochu naivní si myslet, takže kamarádi ne. Ale nečekejte, že vám tady napíšu, jak se mě zbavit, protože bych na nějakou dobu byla ráda vaší spolubydlící. Takže si to vygooglete, já vám to neřeknu.

Tak a teď vážně

Vzhledem k faktu, že rybenky milují vlhké prostředí, tak koupelnu, popř. toaletu vydezinfikujte, vytřete a pořádně vysušte, nečekejte, až místnost uschne. Mokrá podlaha a spóry jsou pro rybenku jako stvořené.

Také můžete použít např. vanilkový lusk. Nakrájet a nasypat do štěrbin, kde by se rybenky mohly vyskytovat. Nebo nastrouhejte bramboru a položte ji v dotyčné místnosti na zem. Přes noc tu budou ,,rybenčí vrtochy“ a ráno můžete výsledek zmačkat a vyhodit, příp. jinak zlikvidovat.

Zdroje:

https://www.krejsashop.cz/cs/m-142-rybenka

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz