Hlavní obsah

Australský performer inspiruje celý Svět, NEOnista Jiří Káš si splnil sen

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Se svolením autora Jiří Káš

Australský performer Adrian Portia patří bezesporu mezi nejpozoruhodnější handpanisty na Světě. Jeho video s názvem Minkara má více jak 6,3 milionu zhlédnutí.

Článek

Australský performer Adrian Portia patří bezesporu mezi nejpozoruhodnější handpanisty na Světě. Jeho video s názvem Minkara má více jak 6,3 milionu zhlédnutí. Portia je vzorem a inspirací pro nejednoho milovníka handpanů. Australan při svých živých vystoupeních tvrdí, že se jedná o improvizaci, ale při poslechu nabýváte dojmu, že se o improvizaci nejedná. Jeho hra vás vtáhne do tajemného příběhu, který působí dokonale propracovaně.

Performer navštívil evropská města a v rámci svého turné zavítal i do Německa, kde kromě koncertu proběhl i speciální kurz, na kterém odhaloval tajemství svojí hry.

Foto: Se svolením autora Jiří Káš

Adrian Portia odhaluje tajemství svojí hry

Splněný sen českého handpanisty Jiřího Káše

Mezi účastníky setkání s Adrianem Portiou byl i český NEOnista Jiří Káš, který si splnil letitý sen. Jiří Káš je velkým obdivovatelem tohoto performera a několik let toužil po osobním setkání. „Adrian Portia mě před šesti lety svým videem vtáhl do světa handpanů a moje nadšení se nakonec změnilo v poslání. Snažím se lidi v ČR s handpany seznamovat formou veřejných koncertů, TV show a kurzů. Moje vášeň do handpanů zašla tak daleko, že jsem tyto unikáty začal před lety i vyrábět pod značkou NEO handpan“, uvedl Káš v jednom z rozhovorů.

Foto: Se svolením autora

Adrian Portia - Jiří Káš

„PŘÁTELÉ, zažil jsem spoustu hodin intenzivní výuky s mistrem, který svým jedinečným stylem inspiruje celý Svět. Zažil jsem AHA momenty při jeho výuce a posunul hranice svojí hry na vyšší level. Zažil jsem spontánnost. Zažil jsem přátelské objetí a souznění. Zažil jsem euforii při jeho koncertu. Zažil jsem ADRIANA. Snil jsem a věřil spoustu let, že se s ním někdy potkám a sen se stal skutečností“ napsal Káš na svém FB profilu.

NEOnista Jiří Káš je dosud jediným Čechem, který absolvoval u Adriana Portii technickou průpravu hry na handpan.

Foto: Se svolením autora Jiří Káš

Adrian Portia a českým handpanistou Jiřím Kášem

Foto: Se svolením autora: Jiří Káš

Adrian portia

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz