Článek
Návrat zpět
Z nostalgie a neupadajícího nadšení se ráda vracím zpět. Vždy na pár dní, jako turista. Projít známá, legendární místa a nasát atmosféru. Odvážím se říct, že se v centru vyznám lépe než v Praze.
První zklamání
První zklamání přišlo po několika letech při výpravě do Londýna se skupinou přátel. Nebo jsem si tehdy myslela, že se jedná o přátele. Bohužel každý měl jinou představu o tom, jak využít toto město. Prostě jsme se neshodli, co si prohlédneme, kam se půjde. Chtěla jsem využít čas naplno, a ne pouze povalováním v parcích. Naše cesty se tedy po několika pokusech rozešly, když si každý určil vlastní program.
Odlet
Větší problém nastal při odletu zpět. Kvůli druhé části výpravy, která nepochopila místní čas, jsme dorazili na letiště na poslední chvíli. A jak už to tak u nízkonákladových letů bývá, dva z nás se nedostali do letadla, respektive byl jim odepřen nástup. Těžko zpětně hodnotit, proč tomu tak bylo. Myslím, že jsme dorazili pozdě, a letecké společnosti někdy zabookují více letenek, než je počet míst v letadle. Takže tenkrát Černý Petr padl na mě a na mého tehdy ještě manžela. Zatímco ostatní v poklidu odletěli domů za svými malými dětmi, my zůstali o den déle. Po dlouhých dohadech na letišti jsme byli převezeni na jiné letiště, dostali jsme hotel na jednu noc a letenku na druhý den dopoledne. V podstatě pohoda, tak přece jsme si to prodloužili o jeden den. Moc se mi nechtělo, těšila jsem se domů na děti, do té doby jsem je na delší dobu neopouštěla.
Odškodné
Kdyby o tom nemluvili na letišti, nevěděla bych, že nám nárok na odškodné. Letecká společnosti na moje výzvy nereagovala. Našla jsem si tedy právníka, jehož odměnou byla část z vymožené částky pouze při úspěšném vyřešení. Po třech letech se podařilo, dokonce částka odškodného zaplatila téměř celý výlet. Aspoň nějaká satisfakce.
Druhý pokus
O pár let později jsem se znovu rozhodla, že se podívám do Londýna. Tentokrát jen s kamarádkou. Výlet se vydařil, včetně počasí, uprostřed května nemohlo být v Londýně lépe. Při odletu zpět ve mně zatrnulo, když jsem na letišti uslyšela větu „We have a problem“. Přestože jsem tentokrát zvolila britskou leteckou společnost místo nízkonákladového letu, historie se opakovala. Vyvázli jsme z toho naštěstí jen s dvouhodinovým čekáním na letišti na další let, kde jsme se naštěstí na náklady British Airways mohly za pár liber nadlábnout. Tentokrát to tedy bylo úsměvné.
Nejhorší nakonec
Po pár letech, kdy děti trochu povyrostly a já usoudila, že zvládnou delší chození po Londýně, jsme tam vyrazily znovu. Naplánovaly jsme si, že se podíváme do ateliéru Harryho Pottera, dáme si fish and chips, podíváme se do Hyde Parku – a hlavně na Big Ben. Vyrazily jsme společně s kamarádkou a jejími dvěma dětmi. Po vlastní ose, jak jinak. Letenky zajištěny, jízdenky na metro zajištěny, ubytování objednáno a zaplaceno s předstihem.
Den před odletem přišla zpráva z ubytování, že náš rezervovaný apartmán není volný, ale nabízejí nám jiný, a to dost pochybný, bez recenzí, přes jiného poskytovatele ubytování než Booking. Nezdálo se mi to. Ubytování jsem zrušila, peníze přišly za pár dní zpět. Požádala jsem Booking o to, aby mi na poslední chvíli doporučil ubytování jiné, ve stejné lokalitě. Jazykovou bariérou to určitě nebylo, ale protože se s Bookingem jinak než anglicky nedomluvíte, jasně jsem paní zdůraznila, že požaduji pozdější check-in, protože letíme nočním letem a že nechci o půlnoci stát někde s dětmi uprostřed Londýna… Vše potvrzeno. Nebyl bohužel už čas shlédnout recenze k danému ubytování. Mělo mě varovat, že se ozval přes WhatsApp muž s jménem, které neznělo anglicky. Ve zprávě bylo: „Ozvi se, až přiletíš do Londýna, a kdy se dostavíš k ubytování k předání klíčů.“
Naše letadlo mělo hodinu zpoždění. Průběžně jsem Muhamada kontaktovala, bohužel zprávy si již nečetl. Zkoušela jsem mu volat, nic. Dopadlo to tak, že jsme stály se čtyřmi dětmi uprostřed Paddingtonu, kde se mělo ubytování nacházet. Adresa přesná nebyla, pouze ulice. Bylo před půlnocí, Booking se s námi nebavil, odbyli nás s tím, že se ozvou. Ozvali. Padla půlnoc a z Bookingu došla zpráva, že naše ubytování bylo zrušeno, protože jsme se do něj nedostavili. Zuřila jsem. Děti už byly nevrlé a unavené. Naštěstí nás zachránil hotel poblíž, který měl volný pokoj. Sice jsem neměla svoji postel ani peřinu, ale co na tom. Máme střechu nad hlavou. Ani druhý den nás Booking neubytoval. Nechápaly jsme, proč nás apartmán nepřijme druhý den, když zaplaceno jsme měly na 3 noci. Peníze nám nevrátili ani přes naše reklamace a stížnosti na všechny možné strany.
Výlet se „vyplatil“
Nakonec jsme zůstaly v daném hotelu, který byl velmi drahý, když vezmu v potaz, že jsme vlastně ubytování zaplatili dvakrát. Za tu cenu jsme mohli být v hotelu se snídaní. Booking mi peníze za zrušené ubytování nevrátil. Zklamal mě na celé čáře.
Někdy příště
Na Londýn jsem nezanevřela, na Booking ano. Už nikdy více… Booking budu používat pouze jako vyhledávač a ubytování si budu rezervovat napřímo. Poučení, které se hodí pro všechny.