Článek
Naše firma používala až do konce roku 2021 všechna vozidla se spalovacím motorem, které mají řadu nevýhod od nutné výměny olejů, brzd až po zdravotně závadné emise, protože značná část jízd je po městech, kde je hodně lidí.
Před několika lety jsme instalovali na firemní objekt solární elektrárnu, která měla nejméně 9 měsíců v roce přebytky, tak v rámci výše uvedeného a snížení nákladů došlo k rozhodnutí objednat první elektromobil.
Po převzetí elektromobilu s nabíječkou Škoda jsme vůz začali užívat. Během prvních 14 dní jsme si zvykali na trochu jiný uživatelský přístup. Když jsme ráno přijeli do firmy a baterie byla na nižší úrovni (okolo 20 %) nebo jsme plánovali v ten nebo následující den cestu bylo vozidlo připojeno na nabíjení.
Když pak vyrážíte, tak již neřešíte kolik je v nádrži a zda je někde po cestě benzínka, abyste nemuseli tankovat na dálnici. Naše cesty jsou obvykle do 400 km za den, vozidlo s dojezdem na jedno nabití přes 500 km na silnici nebo přibližně 350-380 km na dálnici bylo v naprosté většině plně dostačující.
Tím, že jezdíme na naše služební cesty, které jsou velmi často na více než hodinu v místě, kde se vůz mohl dát na nabíjet, nebyly nakonec problém ani cesty okolo 600 až 700 km po dálnici, čehož jsme se zpočátku mírně obávali.
K vozu jsme obdrželi i kartu PowerPass s níž je nabíjení velmi jednoduché. Značná část dobíjení vozu pořízeném s dotačním programem byla provedena z fotovoltaické elektrárny (přibližně 70 %), tedy elektřina byla vyrobena zcela bezemisně a cíl dotačního programu byl bezesporu naplněný.
Operační program: Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost – Nízkouhlíkové technologie - Elektromobilita
Název projektu: Elektromobilita - zavádění inovací do vozového parku
Registrační číslo projektu: CZ.01.3.14/0.0/0.0/19_252/0021761
Jméno žadatele: David Soukup
Termín realizace: 01.09.2020 - 17.10.2021
Způsobilé výdaje: 1 199 990 Kč, z toho dotace: 30%, tj. 297 518,10 Kč
Cílem projektu bylo zavádění inovativních technologií v oblasti nízkouhlíkové ekologické dopravy - elektromobilita silničních vozidel. Smyslem projektu bylo tedy nahrazení stávajícího vozidla na konvenční pohon, které je využíváno především k provozu ve městě a to pořízením nového elektromobilu, tím dojde ke zvýšení využití efektivnějších a spolehlivějších nízkouhlíkových technologií. Tento cíl byl splněn.