Článek
Je to poměrně jednoduché. Soutěžící se rozdělí do dvou týmů a vzájemně na sebe „útočí“ tím způsobem, že kreslí, animují či tvoří pro své oponenty. Tím pro svůj tým získávají body. Čím propracovanější a obsáhlejší dílo, tím více bodů dobude. Když tento útok soupeř zpozoruje, nasadí defenzivu. A tou není samozřejmě nic jiného, než že mu útok opětuje.
Všechno to začíná ještě před začátkem července vyhlášením témat daného ročníku. To probíhá při přímém přenosu na platformě Twitch.tv. Vyhlášení vrcholí krátkým animovaným videem, které témata netrpělivým příznivcům představí. Ti se pak mohou s chutí pustit do stylizace svých profilů a charakterů na motivy svého milejšího z nich. Takovými tématy mohou být protiklady jako například „tým nočních můr vs. tým snů“, nebo „tým slunce vs. tým měsíce“, ale měli jsme tu i témata jako „káva a čaj“. Letos však budeme bojovat za naše oblíbená klasická monstra: upíři vs. vlkodlaci.
Když nastane první červenec, ti zběhlejší už ví, co je čeká. Stránka ArtFightu, na které se celá soutěž odehrává, se bude pro veliký zájem hrozně sekat. Proto je radno si poshánět postavičky a designy, které vám padnou do oka a stanou se subjektem vašich děl ještě před zahájením soutěže a potom začít tvořit, mezitím se stránka z toho šoku vzpamatovává. Postavičky ostatních samozřejmě naleznete na stránce ArtFightu a ty můžete na rozdíl od soutěžních „útoků“ nahrávat celoročně i mimo soutěž.
Kolik přesně bodů každý tým má je po celou dobu dostupné pro všechny soutěžící a i těm, co si žádný tým nevybrali a souboj se rozhodli jen sledovat z povzdálí. Je tomu tak tedy až na úplný konec kdy to začne být opravdu napínavé a čísla zůstanou až do vyhlášení výsledků skrytá. Kreslíte pak, co vám síly stačí, jenom aby jste získali víc bodů pro svůj tým.
A co za výhru dostanete? To je právě ta krásná věc na ArtFightu, že nakonec svým způsobem vyhrají všichni účastníci. Můžete se chlubit korunkou nad znakem svého týmu, ale o co se tu doopravdy hraje, je právě ta výměna obrázků. Týmy a celý bodový systém je spíše motivací pro tyhle výměny, protože ArtFight je tady takovým prostředníkem tohoto „art-tradingu“. Při vyhlášení týmu se vyhlásí i jedinečná díla, která získala co nejvíce bodů za jeden útok, nebo nejdelší řetězec opakovaně vracených obran. Minulý rok bylo nejvíce obodovaným dílem video s 13 567 body obsahující až 100 různých postav, což je maximální limit pro jeden útok.