Hlavní obsah
Umění a zábava

Co odhalil podcastový rok 2025 podle Spotify

Foto: Canva, Ema Konečná

Podcasty letos ukázaly úplně novou sílu. Podle dat Spotify Wrapped for Creators se staly místem, kam lidé utíkali ve chvílích, kdy se ve světě něco dělo. Nejen pro informace, ale i pro emoce a orientaci.

Článek

Velké momenty hýbaly poslechovostí. Jeden večer proměnil celý týden

Když proběhl Super Bowl, nešlo jen o sport. Na Spotify se objevilo víc než třicet tisíc epizod a posluchači je brali jako místo, kde se dá pochopit, co se vlastně stalo. Rekapitulace pořadu The Bill Simmons Podcast měla během prvního týdne o jedenáct tisíc hodin poslechu víc než běžná epizoda. Podobný skok se odehrál i u Oscarů. Podcast The Toast vyskočil o 128 procent, Conan O’Brien Needs A Friend o 43 procent nad svůj průměr. Spotify uvádí, že epizody, které reagovaly na velké momenty, měly v průměru o třicet procent lepší výkon. Lidé se k podcastům obraceli jako k „druhému dni“ po události, kdy si chceme s někým sednout a vše si přehrát.

Video podcasty lámaly rekordy. Lidé už nechtějí jen slyšet, ale i vidět

Letos se to zlomilo. Spotify uvádí, že sledování videí se meziročně víc než zdvojnásobilo a největší zásluhu na tom mají video podcasty. Od ledna, kdy platforma spustila Spotify Partner Program, vzrostla konzumace videa o více než osmdesát procent. Nejvýraznější růst zaznamenaly zpravodajské, sportovníhistorické pořady, které měly přes dvě stě procent aktivní video konzumace. Zkrátka tam, kde jsou emoce, reakce a výraz, nestačí už jen audio. Diváci chtějí vidět, jak tvůrce reaguje, jak se směje nebo jak se zamyslí. A podle dat jich rychle přibývá.

Komentáře jako nové diskusní fórum. Publikum už nechce jen poslouchat

Velký posun nastal i v komentářích. Komediální pořady nasbíraly téměř šest milionů komentářů, umění přes dva miliony a společenské a kulturní pořady podobně. Srdce se objevilo ve více než třech milionech komentářů a emotikon pláče asi v jednom a čtvrt milionu. Komentáře se tak změnily v prostor, kde lidé nejen reagují, ale rozvíjejí myšlenky z epizod, navrhují témata a vytvářejí vlastní malé komunity. Pro některé tvůrce se staly stejně důležité jako samotná epizoda.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít publikovat svůj obsah. To nejlepší se může zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz