Článek
Velké momenty hýbaly poslechovostí. Jeden večer proměnil celý týden
Když proběhl Super Bowl, nešlo jen o sport. Na Spotify se objevilo víc než třicet tisíc epizod a posluchači je brali jako místo, kde se dá pochopit, co se vlastně stalo. Rekapitulace pořadu The Bill Simmons Podcast měla během prvního týdne o jedenáct tisíc hodin poslechu víc než běžná epizoda. Podobný skok se odehrál i u Oscarů. Podcast The Toast vyskočil o 128 procent, Conan O’Brien Needs A Friend o 43 procent nad svůj průměr. Spotify uvádí, že epizody, které reagovaly na velké momenty, měly v průměru o třicet procent lepší výkon. Lidé se k podcastům obraceli jako k „druhému dni“ po události, kdy si chceme s někým sednout a vše si přehrát.
Video podcasty lámaly rekordy. Lidé už nechtějí jen slyšet, ale i vidět
Letos se to zlomilo. Spotify uvádí, že sledování videí se meziročně víc než zdvojnásobilo a největší zásluhu na tom mají video podcasty. Od ledna, kdy platforma spustila Spotify Partner Program, vzrostla konzumace videa o více než osmdesát procent. Nejvýraznější růst zaznamenaly zpravodajské, sportovní a historické pořady, které měly přes dvě stě procent aktivní video konzumace. Zkrátka tam, kde jsou emoce, reakce a výraz, nestačí už jen audio. Diváci chtějí vidět, jak tvůrce reaguje, jak se směje nebo jak se zamyslí. A podle dat jich rychle přibývá.
Komentáře jako nové diskusní fórum. Publikum už nechce jen poslouchat
Velký posun nastal i v komentářích. Komediální pořady nasbíraly téměř šest milionů komentářů, umění přes dva miliony a společenské a kulturní pořady podobně. Srdce se objevilo ve více než třech milionech komentářů a emotikon pláče asi v jednom a čtvrt milionu. Komentáře se tak změnily v prostor, kde lidé nejen reagují, ale rozvíjejí myšlenky z epizod, navrhují témata a vytvářejí vlastní malé komunity. Pro některé tvůrce se staly stejně důležité jako samotná epizoda.






