Hlavní obsah
Jídlo a pití

Rumové pralinky končí. Budou mi chybět

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Midjourney (generováno AI)

Ilustrační fotografie. V obchodě jsem dnes rumové pralinky hledala marně.

Olomoucká čokoládovna Zora po 58 letech přestane vyrábět rumové pralinky kvůli klesající poptávce. Důvodům rozumím, ale mrzí mě, že v budoucnu už na ně nikde nenarazím.

Článek

Zpráva o ukončení výroby rumových pralinek mě velmi překvapila a po jejím přečtení se mi vybavily některé situace, které mám spojené právě s těmito pralinkami, které sjely poprvé z výrobní linky v roce 1965. V obchodních regálech jsem se s nimi setkávala už od dětství. Vzpomínám si, že jsme je kupovali mamince k svátku a svého času se často používaly k dozdobení obvodu domácích, máslových narozeninových dortů. Alespoň v naší rodině to tak bylo a pamatuji si, že na jednom dílku dortu jsem dostala vždy dvě pralinky, které byly vsazené do čokoládové polevy.

Budou mi chybět hlavně z nostalgie

Faktem zůstává, že já osobně jsem olomoucké čokoládovně svými nákupy k vyšší poptávce moc nepřispívala. V posledních pěti letech jsem na rumové pralinky dostala chuť asi dvakrát a také jsem si je koupila a snědla na posezení. Bavila mě jejich příchuť a křupající cukr.

Čokoládu, bonboniéry a pralinky obecně kupuji málokdy. Při nákupech k svátkům či narozeninám volím „lepší“ bonboniéry a myslím si, že spousta lidí sáhne také raději po sladkostech bez příchuti alkoholu. Pralinky jsem vídala dokonce ve variantě se slivovicí, která mě vůbec nelákala, ale možná si našla své příznivce.

Už nejsou k sehnání

Nevím, jestli je to stejné i v místě vašeho bydliště, ale já už jsem dnes rumové pralinky nesehnala ani v jednom z šesti obchodů, které jsem oběhla v rámci honu za pralinkami z nostalgie. V regálech u popisku s cenovkou jsem bohužel našla místo oranžovomodré krabičky s rumovými pralinkami jen prázdné místo.

Škoda! Rozhodnutí olomoucké čokoládovny naprosto rozumím, ale přesto mi čas od času bude chybět, že si už nikdy nebudu moct koupit rumové pralinky.

O rozhodnutí ukončení výroby rumových pralinek se více dočtete zde.

Anketa

Budou vám rumové pralinky chybět?
Ano.
86,3 %
Ne.
13,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 568 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz