Článek
Každá banka poskytuje svým klientům určité výhodné spořící produkty.
Jedním z těchto nejoblíbenějších produktů jsou spořící účty. Lidé by se měli naučit hospodařit s penězi a dle svých možností si každý měsíc něco odkládat na stranu. Spořící účet je k tomu zcela ideální.
Tento typ účtu funguje několik let a klienti bank si ho oblíbili.
Já jsem si ho také zřídila.
Banky mezi sebou soupeří, která nabídne svým klientům tento měsíc větší úrokové zvýhodnění a za jakých podmínek.
Tyto podmínky bývají různé. Například ČS požaduje Plus účet, aplikaci George, pravidelné investování 2 000 Kč měsíčně do investičních produktů a za splnění těchto podmínek zhodnotí klientovi jeho spořící účet 5 % ročně.
Pokud má klient Plus účet, aplikaci George, ale investuje pouze 500 Kč měsíčně nebo má dohromady na všech účtech dohromady více než 1 000 000 Kč, tak se mu jeho spořící účet zhodnotí o 3.25 % ročně.
Klient, který nemá žádný investiční produkt, ale má Plus účet a aplikaci George, tak pro něj platí úroková sazba 2.25 % ročně.
Spořící účty se konkrétně u ČS úročí pouze do výše 200 000 Kč a nad tento limit pouze 0,01 %.
Domnívám se, že klient, který má u jedné banky uloženo více než 1 000 000 Kč, tak by měl být váženým klientem této banky.
Měl by dostat bez dalších nesmyslných podmínek ten nejvyšší možný úrok.
Další banky mají jiné podmínky u spořících účtů. A mezi sebou soupeří o počet klientů.
ČS mluví o tom, že se snaží u svých klientů podporovat jejich finanční zdraví. Dále tvrdí, že podmínky na spořících účtech jsou srozumitelné. Pro každého srozumitelné nejsou. Těmito kroky jsou údajně klienti motivováni k vytváření minimální finanční rezervy a dlouhodobé finanční rezervy na stáří.
Majiteli spořícího účtu, který může být i běžným platebním účtem, banka musí oznámit snížení úroků nejméně 2 měsíc předem.
Na spořící účet si lze nechat zasílat peníze a lze z něj odesílat peníze na jiné účty.
Peníze na něm nejsou vázané na žádnou výpovědní lhůtu a lze je kdykoliv použít.
Podmínky, za kterých se mění úrokové sazby na spořících účtech, se na můj vkus mění moc často.
Přesouvat peníze sem a přesouvat peníze tam mne nebaví.
Já jsem klientem ČS 42 let. Odmítám každý měsíc sledovat podmínky, za kterých se mi bude výhodně úročit můj spořící účet.
Nechci si kvůli tomu ani zřizovat další služby, o které nemám zájem.
Domnívám se, že takových klientů, kteří jsou u stejné banky 42 let, je velmi málo. Myslím si, že bych měla nafasovat inventární číslo a měla bych mít automaticky nejvýhodněji úročený můj spořící účet bez dalších podmínek.
Co je pro mne velmi zarážející, je situace, kdy některé banky dávají vyšší úrokové sazby na spořících účtech pouze novým klientům. Stávající - staří klienti mají úrokovou sazbu nižší. Takže banky s tímto pro mne nepochopitelným jednáním podporují spořící turisty a neváží si svých dlouholetých klientů.
Banky trénují klienty ve studiu neustále se měnících podmínek, které bývají složité a chaotické. Klienti nemívají tolik volného času, aby ho věnovali těmto zbytečným aktivitám.
Nestačilo by měnit tyto podmínky 1 x ročně a vážit si svých dlouholetých a movitých klientů a ty ze změn vynechat?