Článek
Max do Aston Martinu?
V posledních týdnech se v paddocku skloňuje jméno současného šampiona Maxe Verstappena, a to v souvislosti se závodní sedačkou u týmu Aston Martin. Nizozemský závodník totiž není spokojen s letošními výkony týmu Red Bull Racing, s nímž je smluvně vázán do roku 2028. Dodejme, že tým rudých býků stál za Maxovou kariérou už od jeho prvních krůčků ve světě profesionálního motorsportu. Jednalo by se tak o poměrně pikantní rozvodové řízení.
Když rodiče dělají vlny
Ano, řeč není o nikom jiném než o Verstappenově otci. Jos Verstappen, sám bývalý závodník ve Formuli 1, se nijak netají kritikou Red Bullu. Dokonce se spekulovalo o tom, že stál také v pozadí skandálu Christiana Hornera, který vyplul na povrch na začátku loňské sezóny. Vztah mezi Verstappenem seniorem a Hornerem tak rozhodně není ideální.
Proč zrovna Aston Martin?
Spojení Maxe Verstappena a týmu Lawrence Strolla se logicky nabízí z několika důvodů. Jedním z nich je zcela jistě Honda. Japonská továrna, která dosud dodávala motory právě Red Bullu, začne od roku 2026 dodávat motory týmu Aston Martin. Max by tak pokračoval v úspěšné spolupráci s Hondou i po svém odchodu z rudých býků.
Druhým důvodem je legenda na poli konstruktérů Adrian Newey, který do Astonu přestoupil v loňském roce právě z Red Bullu. Jeho vliv není doposud na výkonech stáje vidět, ale to se od sezóny 2026 jistě změní. Newey je znám tím, že se raději soustředí na vývoj monopostu pro další rok a neztrácí čas vývojem staršího vozu.
A v neposlední řadě musíme zmínit obrovské finanční investice, které Lawrence Stroll již do týmu a jeho nové továrny investoval. Jsem si jistá, že i to se brzy na výsledcích bývalého týmu Force India projeví.
Anketa
Prameny: