Hlavní obsah
Seberozvoj

Jak přežít alopecii aneb Když jsem ještě měla vlasy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Máte alopecii? Označení se používá pro ztrátu vlasů i ochlupení. Rozlišujeme alopecii areatu, totalis nebo universalis. Příčin může být mnoho, od dědičnosti až po stres - nejčastější spouštěč mnohého.

Článek

Máte alopecii (a můžu ji vidět)? Máte ji vrozenou? Máte ji po porodu? Máte ji po velmi stresujícím zážitku? Jé, nebo je to klasická androgenní alopecie?

Hm, a proč se Vás pustily vlasy? A v mnohých případech i ochlupení (o tom se nemluví)? Ať už tak, či onak. Museli jste si nechat vytetovat obočí i linku řas, abyste nevypadali jak blázni?

A kde se to bere? V mnohých případech je na vině určitá genetická dispozice, ale ta nemluví za všechno. V dnešní době se hodně hovoří o stresu. Bohužel s tím souvisí adrenální nedostatečnost. Lze hovořit o případech, kdy se jedinec příliš stresuje, příliš vyčerpává nadledvinky. Rovněž jsou zaznamenány případy akutního stresu nebo úleku, kdy někomu zčistajasna zešedivěly vlasy. Nebo rovnou vypadaly - po nějaké době.

Zvlášním druhem alopecie je ta, která je způsobená trichotilománií - pacient si vlasy sám vytrhává.

Mám alopecii. Alopecii totalis, v jedné chvíli universalis. To znamená, že mi vypadaly zvláště vlasy, obočí a řasy. Jednou mi už vlasy narostly, a pak se zase po větším stresu ztratily - a nejsou. Co s tím?

Nakoupila jsem si několik paruk, některé jsou opravdu podařené. Vyvolávají dojem, že jde o pravé vlasy. Nikdy mi o to nešlo a vzpomínám na časy, kdy jsem měla dlouhé tmavé kučeravé vlasy. Ty doby jsou ale pryč.

Určitě s tím souvisí to, že jsem prodělala red skin syndrome, který se vyskytuje u závislosti na kortikoidech u atopického ekzému. Ale otázka zní - jak se s tím srovnat.

To si asi musíte uvědomit, kdo jsou Vaši přátelé a jak Vás přijímají. Protože pro Vás ale v určité chvíli může být důležité přežít, je Vám jedno, jak Vás kdo přijímá, i kdybyste byli modří nebo oranžoví. Je to vlastně dobré síto. Vyjeví se Vám, kdo za to stojí (stejně máte dost práce sami se sebou).

A jak přežít alopecii? Ztráta vlasů je dle mě dost silný signál těla, že něco není v pořádku. V mnohých případech se to pojí se stavy po chemoterapii. Pokud je ovšem alopecie náš jediný vážný problém… Proč bychom to řešili (chci mít kůži, nebo chci mít vlasy?)? V dnešní době se dá koupit spousta paruk i za levný peníz - a vypadají jak pravé vlasy. V zimě je to jedno, nosí se čepice (ehm, v mém případě dvě), na jaře pak bychom měli tyto krytky odhodit a navenek se začlenit do běžné populace. Neroste to? No, tak to neroste…

A taky Vás z toho bolí uši? A taky máte pocit, že na Vás někdo blbě kouká a pozná to? Budu ráda za Vaše poznatky!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Alopecie

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám