Hlavní obsah
Umění a zábava

Mé Moáry, O mém narození, část první

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Gimouš Veliký

Gimouš Veliký Nakreslila: Alena Šteflová

Paměti kocoura Gimouše Velikého určené pro milovníky koček. Gimouš myslí svoje paměti smrtelně vážně, ale vyšla mu z toho spíš komedie. Kapitoly budou zveřejňované v týdenním cyklu, každé pondělí. Za reakce budeme rádi!

Článek

O mém narození

Moje vyprávění začnu od samýho počátku. Nebudu zastírat, že jsem mimořádnej a významnej. Jako jeden z mála kocourů mám svojí vlastní internetovou stránku se záznamem o mým původu a datu narození!

Prosím, přestaňte číst a na chvíli se zamyslete. Kterej kocour má svý vlastní internetový stránky? Jmenujte mi aspoň tři! Nemůžete si vzpomenout? Jasně! Jsem prostě výjimečnej.

Statečnost, odvaha, neohroženost – to jsem já!

Maminka bydlela na Kladně u Popelnic. Jednoznačná známka mýho významnýho původu. I vy, polokočky, jste měli šlechtický rod von Popelnic. Takže já jsem taky von Popelnic. Ale ze skromnosti si to do jména nedávám, abyste se necítili bezvýznamný.

Kočičí rodina, ze který pocházím je dokonce natolik významná, že mojí maminku Dianku, se mnou v jejím bříšku, přinesly polokočky k paní Kacálkový.

Paní Kacálková je polokočka, která vede kočičí ráj jménem Srdcem pro kočky. Ale kdyby měla čtyři nohy, tak je stoprocentní kočka. Rozuměla mi víc než většina pravejch koček.

Má doma pravejch koček neskutečný množství, víc než do kolika umím počítat, takže jich musí být nekonečně moc! Počítat totiž umím moc dobře – jedna, dvě, tři, šest, devět, pět, deset, nekonečno.

Mojí maminku k paní Kacálkový jistě donesli, protože věděli, že se narodím jako nejmenší a budu potřebovat od malička sluhy, který mě budou krmit a zajistí, aby se ze mě stal Gimouš Veliký.

Já vám ani neřekl, jak se jmenuju. Dali mi jméno Gimísek, ale dost často mi říkají mým opravdovým jménem Gimouš. No řekněte sami, Gimísek… zní to jako jméno pro někoho kdo má dům a své osobní sluhy z rodu polokoček??

Musím zde odbočit, protože moc dobře vím, jak jsou polokočky pomalejší. Kočky můžou tenhle odstavec přeskočit, těm je nedokonalost polokoček úplně jasná. Ale pro vás ostatní… Polokočka je tvor, kterej byl zřejmě stvořen, aby sloužil nám, pravejm kočkám.

Řeknu vám, ten kdo polokočky dělal se sice snažil, ale nejde o moc dobře odvedenou práci. Polokočky neumí chodit po čtyřech jako my kočky a potácejí se po dvou. Některý druhy mají občas tři nebo dokonce šest nohou! Mají velmi nekvalitní zrak, sluch a čich. A ta jejich srst… představte si, že jim každou chvíli spadne a pak jí na sebe zase nějak nandavají. Mají různých srstí plný skříně. Mám pocit, že doopravdy srst skoro nemají a je mi jasný proč, ale o tom až později.

Prostě… polokočka je tu od toho, aby nás krmila, drbala nás, otvírala dveře, uklízela. Z neznámým důvodů jí udělali tak, že umí i pár zázraků, který my, pravý kočky, nedokážeme.

Zázraky! Jak na ně pomyslím, jsem hned rozrušenej a nedržím niť. Abyste rozuměli, zázraky, který nám kočkám, byly upřený, jsou velkým důvodem k rozrušení! Když pomyslím na trezor s paštikou!!! Pak si musím olizovat tlapky. Tohle nebude jednoduchý povídání!

Foto: Gimouš Veliký

O mém narození Nakreslila: Alena Šteflová

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz