Hlavní obsah

NOKIA

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Nokia, jedna z nejznámějších značek v oblasti mobilních technologií, má bohatou historii, která sahá až do 19. století.

Článek

Nokia, jedna z nejznámějších značek v oblasti mobilních technologií, má bohatou historii, která sahá až do 19. století. Tato finská společnost začala jako malý papírnictví a postupně se vyvinula v mezinárodní giganta v oblasti telekomunikací a mobilních zařízení. Její příběh je plný inovací, úspěchů, ale i výzev, kterým čelila.

Začátky a vývoj

Nokia byla založena roku 1865 Fredrikem Idestamem jako dřevařská firma ve městě Nokia poblíž finského města Tampere. Později se rozšířila na výrobu papíru a gumových výrobků. V roce 1898 se společnost sloučila s finskou gumárnou a kabátnickou továrnou a začala používat název Nokia Corporation.

Počátkem 20. století se Nokia zaměřila na výrobu elektroniky a telekomunikačních zařízení. Během první světové války se Nokia stala hlavním dodavatelem telegrafního a telefonního kabelu pro ruskou armádu. Po válce společnost začala exportovat kabely do dalších evropských zemí.

Mobilní revoluce

Velký zlom pro Nokii přišel v 80. letech 20. století, kdy se společnost zaměřila na mobilní telefony. První mobilní telefon od Nokie, Mobira Senator, byl uveden na trh v roce 1982. Byl to velký a těžký přenosný telefon, který však nastartoval revoluci v mobilních komunikacích.

V následujících letech Nokia rychle inovovala a představila širokou škálu mobilních telefonů, které si získaly oblibu po celém světě. Její modely jako Nokia 3310, 5110 nebo 3210 se staly ikonami mobilního průmyslu a získaly si miliony uživatelů po celém světě.

Dominance na trhu a výzvy

Vrcholné období Nokie přišlo v prvním desetiletí 21. století, kdy se stala největším výrobcem mobilních telefonů na světě. Její podíl na trhu převyšoval 40 % a Nokia byla synonymem pro spolehlivé a kvalitní mobilní telefony.

Nicméně, s příchodem smartphonů a popularitou operačního systému iOS od Applu a Androidu od Google začala Nokia ztrácet svou dominanci. Společnost se dlouho nevyrovnávala s novými trendy a svůj podíl na trhu postupně ztrácela. V roce 2014 prodala svou mobilní divizi společnosti Microsoft.

Nový směr a inovace

Po prodeji mobilní divize se Nokia zaměřila na jiné oblasti, jako jsou telekomunikační infrastruktura, síťová řešení a licencování značky. Společnost se také vrátila k vývoji mobilních zařízení, tentokrát v rámci licenčních dohod s výrobci jako HMD Global, který vyrábí telefony pod značkou Nokia.

Nokia se stala lídrem v oblasti 5G technologií a její telekomunikační infrastruktura se používá po celém světě. Společnost se také zabývá vývojem chytrých měst a internetem věcí, což jí umožňuje udržet si svou pozici jako jednoho z předních hráčů v oblasti technologických inovací.

Závěr

Historie společnosti Nokia je příběhem úspěchu, inovací a adaptace na změny trhu. Od svých skromných začátků jako papírnického podniku se Nokia stala globálním hráčem v oblasti telekomunikací a technologií. I přes výzvy, kterým čelila, si Nokia udržela své postavení a dodnes patří mezi nejuznávanější a respektované značky ve světě technologií.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Další články autora

Doporučované

Načítám