Hlavní obsah
Rodina a děti

Jak fungují ty dětské hlavičky? V noci bez pleny mokro, s plenou úplně sucho

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: ekstrazabawki.pl, CC BY 4.0

Říká se, že malé děti mají bystré hlavičky. To, co by člověk ani nečekal, si zapamatují, a pak, když to nejméně čeká, to někde vyzradí. Většinou je z toho pěkný trapas.

Článek

Děti mají také úžasnou schopnost svého rodiče nebo jakéhokoli dospělého svými bezprostředními hláškami pěkně usadit. To zná asi každý. Já se ale poslední dobou zamýšlím nad tím, jak sakra ta kebulka mého skoro tří a půl letého synka vlastně funguje.

Týká se to nočního pomočování. Je známo, že zbavit se úplně plenek na noc bývá těžší, než zbavit se jich přes den. To jsme úspěšně zvládli už loni v létě. S plenkami na noc jsme si moc hlavu nelámali, až do letoška, kdy jsme si řekli, že by asi bylo dobré zbavit se jich i v noci. Přece jenom to jejich kupování tak trochu leze do peněz.

Samozřejmě jsem si na různých maminkovských fórech přečetla, že nemá cenu na to nijak tlačit, dokud dítě nemá plenu suchou aspoň týden, což už u nás bylo. Některé maminky své děti na čůrání budily, aby si vytvořily jakýsi návyk na chození na záchod i během noci. Takovou radu jsem dostala od své tchýně. A tak jsem si řekla, že to vyzkoušíme. Koneckonců - je to přece vyzkoušené a zabralo to.

Šlo to až překvapivě dobře. Bála jsem toho, že malýmu nějak výrazně naruším spánek, ale to se nestalo. Na záchodě vykonal, co bylo třeba, a spal dál. Budili jsme ho po dvou až třech hodinách od posledního vymočení, což vycházelo na stejnou dobu, kdy jsme chodili spát my. Pak většinou kolem jedné, druhé hodiny ranní přišel k nám do ložnice, a to šel čůrat podruhé. Do rána to pak v pohodě vydržel.

Nehody se ale samozřejmě stávaly. Nijak mi to ale nedrásalo nervy, protože jsme vybaveni nepromokavými podložkami pod prostěradly. A na to praní se vždycky něco našlo. To, proč mi hlavou začala vrtat ta hlavička mého synka, přišlo až o pár týdnů později. U tchýně totiž dostává plenku doteď, protože ona ty podložky nemá.

U babičky a dědy spí Vítek skoro pravidelně každý týden ze soboty na neděli. A vždycky se babička chlubí, jak je šikovný, že pokaždé má plenku úplně suchou. Ze začátku jsem to tak trochu připisovala sobě, že jsem tak dobrá, že je to tím nočním čůracím rituálem. Jenže v posledních dnech si říkám, že je to nějaký divný.

Babiččina plenka zůstává stále suchá, zatímco u nás doma jsem každé jeho prostěradlo prala snad dvakrát do týdne. Najednou má problém vydržet bez počůrání i ty tři až čtyři hodiny, které předtím po probuzení normálně zvládal. Snažíme se, aby během večeře moc nepil, ale i přesto to skončilo mokrým prostěradlem.

Tak to mi řekněte, jak to teda má v tý šešulce nastavený?! Když dostane plenku, ráno je úplně suchý a když ji nemá, tak to nevydrží? Jsou ty pleny nějak kouzelný nebo to vězí v něčem jiném? Urputně netrvám na tom, aby ve svým třech a půl byl už v noci už naprosto bez plen. Jsem si vědoma toho, že některým dětem takové věci trvají déle. Ale zkrátka nemůžu přijít na to, co to pomočování ovlivňuje.

A zvlášť, když k tomu ještě přidám, že během dne nemusí jít na záchod někdy i šest hodin! Tak tam už moje myšlení prostě nesahá. Konec.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz