Článek
Přesný opak ale tvrdí reklama supermarketu, která zákazníkům nabízí Ostře sledované maso. V reklamě si roztomilá kuřátka vesele zobají na farmě, zatímco realita je jiná. Aspoň podle jednoho z několika video záznamů z konkrétních chovů. Někteří si myslí, že jsou to záznamy fingované, jiní tomu skutečně věří.
Obránci zvířat takové lidi prosí, aby se přidali k tichým protestům, a zastavili tak nehumánní zacházení s kuřaty. Spoustu lidí zajímá, proč se obránci zaměřili právě na Albert. V čem je horší, než jiné řetězce?
„Albert odmítá přestat prodávat rychle rostoucí kuřata, a to i přes to, že v Nizozemsku a Belgii tak již dávno udělal. Jeho veřejná image je postavená kolem udržitelnosti a dobrých podmínek zvířat. O to více lze považovat jeho marketing za lživý,“ zní odpověď obránců. Pro srovnání ještě sdíleli příspěvek, který zobrazuje, jak si žijí kuřata u nás a jak v Nizozemsku.
Zlost obránců ještě podporuje chování supermarketu. Ten se snaží všemožně bránit, spíš to ale vypadá na pěkně nechutné výmluvy. První z nich byla, že kuřata rozhodně splňují legislativní podmínky, dále pronesl, že zákazníci přece mají vždy na výběr, a nakonec obvinil dodavatele.
„Záběry, které byly včera zveřejněny, neodpovídají standardům chovu zvířat, které nám garantují naši dodavatelé. Proto jsme okamžitě kontaktovali Státní veterinární správu a požádali je o důkladné prověření. Stejně tak prověřujeme informace s našimi dodavateli. O dalších krocích Vás budeme informovat,“ napsal před týdnem Albert na svém Instagramu. Přiložil seznam standardů, které zákazníkům garantuje.
Těm ale teď věří už jen málokdo. Kdekdo může namítnout, že je to zvíře chované pro maso, že stejně jednoho dne umře, ale přece si zaslouží žít pěkný život, a ne trpět v bolestech. Hnutí OBRAZ dělají všechno proto, aby to tak bylo. Včera proběhla schůzka s jejich zástupci a zástupci Albertu. A toto je výsledek. Albert si stěžuje, že hnutí poškozuje jejich značku Královské kuře, která je na trhu už 6 let.
„Odmítají vyslyšet hlas veřejnosti, která si přeje, aby supermarket přestal vydělávat na utrpení kuřat. Místo toho se stále opírají o svou rádoby prémiovou značku (Královské kuře, pozn. redakce), přitom tu v západních zemích Albert nenabízí ani jako nejnižší standard,“ shrnutí obránci na svém profilu. Zároveň zdůrazňují výrok prezidenta SOCR (Svaz obchodu a cestovního ruchu) Tomáše Prouzy, který si Albert hrdě vystavil na vlastním profilu.
„Skupina aktivistů začala sdílet různě zmanipulovaná videa z chovů kuřat, aby z důvěřivých lidí vymámila další peníze. Škoda, že se jim nechce pracovat na případné změně legislativy. Asi je to moc složité. A nedají se na to najmout herci, museli by to odmakat sami,“ zní vyjádření pana Prouzy, které spousta lidí odsuzuje jako alibismus, hnusné výmluvy atd.
A přitom jediné, co veřejnost a zákaznici chtějí, je přiznání a omluva. A hlavně zastavení odebírání takového masa. Sice to bude jistě mít vliv na jeho cenu, ale některým lidem zkrátka záleží na tom, jaký život to zvíře předtím žilo. Patříte mezi ně?
Zdroje: