Hlavní obsah
Umění a zábava

Znáte dvojníka Vojty Dyka? Je to kluk z Kadaně a chodil se mnou na základku

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Show Jana Krause, FTV Prima, CC BY-SA3.0

Kolik lidí v naší republice může říct, že zná nějakou slavnou osobnost? Já jednu znám! Sice to není Helena Vondráčková nebo Ondřej Brzobohatý, ale je to dvojník Vojty Dyka.

Článek

Jmenuje se Jakub Vaňas a narodil se v Kadani. Do páté třídy tam navštěvoval 1. základní školu a já můžu s hrdostí říct, že jsem byla jeho spolužačkou. Kuba vždycky patřil mezi třídní klauny, ale taky fešáky. Učil se natolik dobře, že jeho, mě a myslím ještě další dva nebo tři spolužáky pan učitel Čejka doporučil jako studenty na kadaňském gymnáziu.

Zatímco moji rodiče zastávali názor, že „gympl je k ničemu“, ti Jakubovi proti nebyli. Do šesté třídy jsem tedy nastoupila už bez Kuby. Naštěstí jsem o informace o něm nepřišla. Do stejné třídy s ním nastoupil i můj bratranec a podle toho, co říkal, se Kuba dál rád předváděl. No a to se mu později hodilo.

Objevil se u něj jak herecký, tak i hudební talent. Ukázalo se, že Kuba má velmi pěkný hlas, a tak se uchytil jako zpěvák kadaňské kapely The Elevators. Ta hraje hlavně na plesech, svatbách nebo oslavách. V roce 2014 se zúčastnil pěvecké soutěže Hlas Československa, kde dostal šanci poznat spoustu zpěváků o několik úrovní výš. V tom samém roce vystupoval s další kadaňskou kapelou Love Makers v Lucerna Music Baru v Praze.

O dva roky později začal působit v kapele Top Dream Company, která odchovala například Ondřeje Rumla nebo již zmíněného Vojtu Dyka. A právě podoba s Vojtou spoustu fanoušků hudebního stylu funky a soulu zaráží. A ještě větší pecka je ta, že oba dva se v současné době spolu objevují na podiích. Kuba totiž po boku Vojty vystupuje ve Vojtově kapele D.Y.K. No a řekněte sami, jestli by si je nespletli.

Důležité ovšem je, že se to nestává Vojtově manželce Táně Vilhelmové a Jakubově přítelkyni (nebo možná už také manželce) Adině Sivokové. Jakub se v jednom rozhovoru přiznal, že mu docela lichotí, když mu lidé říkají, že vypadá jako Vojta. Je jasné, že kdyby mu to vadilo, asi by s ním nechtěl stát ani na jednom pódiu.

Vždycky, když vidím, čeho zase dosáhl, tak jsem strašně pyšná, že takovou příležitost dostal zrovna kluk z Kadaně. Například, když jsem zjistila, že byl mezi vokalisty Ewy Farne během jejích obou koncertů v O2 aréně k loňským třicátinám, to jsem byla až dojatá. Už několikrát se potvrdilo, že Kadaň je líheň talentů.

Zdroje: autorský článek

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz