Hlavní obsah
Zdraví

Co jsem zjistila po třicítce: zdravé a odpočinuté tělo je nesmyslný koncept

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Stárnutí je nemilosrdný proces. Netušila jsem však, že až tak moc. Nikdo mě například nepřipravil na to, že být permanentně nemocná a unavená je v podstatě nová norma.

Článek

Už prakticky tři čtvrtě roku mě buď bolí v krku, nebo hlava, nebo pohybový aparát, nebo všechno dohromady. Tento nekonečný cyklus byl završen před týdnem horečkami a následně ukončen (jsem si aspoň myslela) antibiotiky.

Na týden jsem ulehla, péči o domácnost a dvě děti (z nichž jedno je půlroční kojenec) jsem přenechala okolnímu světu a uznala jsem, že jsem nemocná a je třeba se léčit. Po 6 dnech se mi udělalo lépe. Manžel mě varoval, abych nepřepálila start. Připadalo mi, že vyplít celou zahradu je dobrý nápad. Klidný pohyb na čerstvém vzduchu – copak může být lepší rekonvalescence?

Ano, může. Večer po tomto „produktivním dnu“ (jak ráda používám) se dostavilo poškrábávání v krčku. Tohle poškrábávání nesnáším, vždycky si začnu připadat jako neodolná hromada šrotu. Manžel mi vyčetl, že jsem tu zahradu neměla dělat. Snažila jsem se hájit. „Musela jsem to vyplít. Představ si, byl tam bodlák, a ten měl snad 40 čísel!“ „Tak to je hodně čísel,“ podotkl manžel. „Viď,“ horlivě jsem přikývla, „to je víc, než máme my dva za rok.“ „To jo!“ Zasmáli jsme se. Ale nic to bohužel nezměnilo na tom poškrábávání v krčku. Které se do rána rozjelo do svíravé bolesti, teploty a existenciální krize.

„Tohle je strašný život. Jsem už tři čtvrtě roku pořád nemocná. Zmrzlinu jsem letos ještě neměla ani jednou, abych nebyla nemocná. Zodpovědně se oblíkám. Beru vitaminy pro kojící ženy. A výsledek je ten, že jsem akorát pořád unavená, padají mi vlasy a když vylezu ven ze dveří, ofoukne mě a marodím!“ Manžel s trpělivostí jemu vlastní: „Neboj, budeš zase zdravá. Teď máš valley of despair, protože se ti přitížilo.“ „Mám pocit, že už nebudu nikdy zdravá. Nikdy se už nebudu cítit dobře, být fit. Chci se cítit zdravá a odpočinutá!“ zasnila jsem se. Manžel se zatvářil překvapeně: „Cože? Zdravá a odpočinutá? Co je to za koncept?“

A tak mi to došlo. Být tzv. „zdravá a odpočinutá“ je v našem věku už absolutně nesmyslný koncept. Nedostižná situace. Mýtus.

Tímto zjištěním se mi ulevilo. Nemá cenu se rozčilovat. Cítit se jako hromadu šrotu je normální, když jste hromada šrotu. Škrábání v krku přestává. Cítím se už zdravá, tak zdravá, jak jen ve svém věku můžu být!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám