Hlavní obsah
Příběhy

DM mě donutilo opustit věrnostní program: Proč jsem kvůli aplikacím ztratila chuť nakupovat?

Foto: Wegavision / Creative Commons / CC-BY-SA

Když místo radosti z nákupu přichází frustrace a neustálé technické bariéry, je čas na změnu. Jak daleko nás digitální posedlost obchodních řetězců může dohnat?

Článek

Když jsem poprvé stála u pokladny s aplikací v ruce

Vždycky jsem ráda nakupovala v DM. Bylo to moje malé království, kde jsem se za každý nákup těšila na body a milé dárky. S papírovou kartou to byla radost – žádný stres, adrenalin, jen pohodlí u regálu a úsměv u pokladny. Ale pak přišel velký digitální převrat. Najednou jsem musela vše řešit přes aplikaci. Stála jsem před prodavačkou, nervózně listovala displejem, hledala věrnostní kartu… a za mnou už se ozývalo frustrované mumlání dalších zákazníků.

Když se načítání změnilo v noční můru

Stiskla jsem tlačítko na mobilu a… nic. Obrazovka se točila, wifi slabá. Cítila jsem na sobě pohled neznámého pána. „Dobrý den, mohla byste, prosím, trochu pohnout?“ procedil mezi zuby. Zrudla jsem a místo odpovědi jsem se snažila restartovat aplikaci. Prodavačka shovívavě čekala, ale já se cítila jak zloděj, co zdržuje frontu kvůli pár drobným bodům. Proč je všechno najednou komplikovanější než dřív?

Když se digitální svět stal bariérou

Doma jsem si řekla, že to možná byla jen smůla. Ale příště jsem narazila znovu. Bez funkční aplikace mi body ani slevy neuznali. A já jsem si uvědomila palčivou pravdu – pokud nehraju hru podle jejich pravidel, jsem z nich vyřazená. „A produktovou kartu už nemáte?“ ptala jsem se pracovnice DM. Zavrtěla hlavou. „Bohužel, už fungujeme jen přes aplikaci,“ odpověděla. Takže všechna moje předešlá věrnost byla rázem nulová.

Když odměny přestaly dávat smysl

Pamatuji si, jaké to bylo potěšení občas dostat za nasbírané body něco navíc. Dárkový balíček, sleva na oblíbený krém, malá drobnost – tolik mi to tehdy zlepšilo den. Teď? Sleduji, jak body mizí ve virtuálním éteru, nebo mi aplikace nabídne zboží, které mě vůbec nezajímá. Pocit odměny vystřídala pachuť neosobnosti a pocit, že o mě nikdo nestojí.

Když jsem ztratila chuť do nakupování

Moje frustrace narůstala s každým pokusem. Z věrné zákaznice jsem se během pár měsíců přeměnila v nezájmem otráveného člověka. Nad telefonem jsem trávila nekonečné minuty tím, že se snažím přihlásit, zapamatovat si heslo nebo dohledat zapomenutý PIN. Stačilo pár podobných zážitků a vytratila se veškerá radost z nakupování, kterou jsem roky měla. Je vůbec možné, aby modernizace dokázala z nákupu, dřív tak příjemné záležitosti, udělat něco tak nepříjemného?

Když jsem věrnostní program opustila

Nakonec jsem se rozhodla. Smazala jsem aplikaci. Odepsala jsem si body i možnost slev. Ale ten pocit svobody, když jsem příště v DM prostě jenom zaplatila bez komplikací, stál za to. Přistihla jsem se, že se vlastně cítím lehčí. Možná nejsem pro obchod „ta pravá zákaznice budoucnosti“ – ale aspoň už mě věrnostní program DM ničím nesvazuje.

Zdroj: Příběh nám zaslal čtenář, jehož plnou identitu autor zná, ale na jeho žádost není zveřejněna. Příběh autor upravil a anonymizoval, aby neobsahoval osobní údaje.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám