Článek
Dvojice žáků, sedící v zadní lavici si povídala a smála se, což narušovalo výuku. Zjevná nepozornost a rušení rozčílily učitele. Rozčilený učitel hodil po vyrušujících žácích svazek klíčů. Ten však zasáhl o lavici blíže sedící žákyni s výborným prospěchen do čela.
Podle svědků učitel odmítal závažnost svého činu. Obviňoval vyrušující žáky.
„Vinu nesou vyrušující. Ty klíče prostě nedopadly tam, kam jsem mířil.“ řekl s dodatkem, že to přeci jsou Veroniky kamarádi, tak to snad není takový problém. Jeho záměrem nebylo ublížit, ale pouze zjednat pořádek, nešťastnou trefu přisuzuje své nezručnosti.
Fyzické tresty jsou dle mnoha odborníků přežitkem, který do moderní výchovy nepatří. Často způsobují mnohem více škody, než užitku.
„Používání fyzických trestů může mít dalekosáhlé negativní následky. Tresty by měly být vždy lidské, zaměřené na pochopení chyb a zlepšení chování, nikoliv na ponižování nebo zastrašování.“ uvedla psycholožka Andrea Křížová. Podle ní mohou takové tresty vést k pocitům bezmoci, strachu a nedůvěře k autoritám.
Máte negativní zkušenost s učiteli? Srazili jste se s někým, kdo má tendenci vychovávat vaše děti? Podělte se o svou zkušenost v komentářích. Společně můžeme přispět k lepší a moderní výchově.