Hlavní obsah
Cestování

Na skialpy do středisek La Molina a La Masella, Pyreneje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Břetislav Mazoch

Výhledy ze sjezdovky do dáli pravděpodobně na Pyreneje francouzské strany a vlevo vykukují vrcholy Andorry.

Za sněhem na moji první skialpovou výpravu ve Španělsku. Zatím jen po sjezdovce ve střediscích La Molina a La Masella v Pyrenejích, oblast Cardenya. Obě střediska jsou propojené a tvoří velký ski resort Alp2500. (hory Španělska 03, datum 03-03-2023)

Článek

Během února jsem pro sebe sháněl nové vybavení a začínal střádat plány na svůj první skialpový výšlap ve Španělsku.

Nejprve se mi podařilo koupit dobře padnoucí lyžáky, což je základ. Dále jsem dokoupil kvalitní teleskopické hůlky a skialpový baťoh. Co mi ještě chybělo ke štěstí byly skialpové lyže. Ty se mi zrovna nedaří najít a vypadá to, že si počkám spíš na výprodej po zimní sezóně.

...

Tak mě napadl jiný nápad:

Proč si nepřepravit do nějakého lyžařského střediska a tam si skialpy půjčit?

Jednou z těch skvělých věcí na Barceloně totiž je, že se můžeš pod vysoké hory dopravit jednoduše autobusem nebo vlakem během dvou až tří hodin a dokonce si v těch horách zalyžovat.

A tak jsem to taky udělal.

...

Vyhlédl jsem si jedno lyžařské středisko, do kterého se dá dostat přímým vlakem a v pátek dopoledne vyrazil na můj první skialp tady ve Španělsku.

Jak já byl rád a natěšený!

Počasí bylo výstavní a tak ti můžu představit další horskou výpravu, tentokrát za sněhem, na kterém se dá šlapat k vrcholům a taky sjíždět…

Jak jsem se tam dostal?

  • Barcelona >>> La Molina (vlakem cca 2h45min)
  • La Molina >>> začátek sjezdovek La Molina (skibus cca 10min)

Kudy jsem šlapal a sjížděl?

Koukni na videa

Zápisky z výpravy

🚌 1. Z Barcelony do vesnice La Molina jezdí přímý vlak. Trochu mi ale dělalo starost jak se přesunu z nádraží na sjezdovky dalších 3,5 km. Na místě jsem ale bez problémů využil místní skibus. Ten mě za 2 Eura dovezl pod kopce. Z Barcelony se dá jet dokonce i busem a rovnou si s jízdenkou koupit skipas. Přes Google hledej „SKI TRAIN LA MOLINA“ a „SKI BUS LA MOLINA“.

⛷ 2. Já jel na skialpy, takže jsem skipas nepotřeboval. Co jsem ale potřeboval byly ty skialpy. Doma jsem zkontaktoval několik půjčoven lyží a dokázal najít jen jednu kde je měli. Tu půjčovnu najdeš tady - https://goo.gl/maps/bZ1uPgPaT7crmewx9

❄ 3. Středisko La Molina je propojené s dalším velkým střediskem La Masella, které spolu tvoří ski resort Alp2500. Na místě tak najdeš dohromady velké množství sjezdovek a k tomu výhledy na Pyreneje.

⭐ 4. Pokud tak jako já máš radši skialpy než klasické sjezdovky, tak se ti určitě bude hodit tenhle pěkný web pro skialpinisty https://www.turismefgc.cat/en/skimo/. Najdeš na něm skialpové trasy ve střediscích katalánských Pyrenejí. Kromě La Moliny a La Maselly se do 2-3 hodin autem od Barcelony nachází hned dalších 5 středisek (Vallter, Vall de Núria, Espot, Port Ainé, Boí Taüll) a taky bych neměl zapomenout, že dojezdově je blízko i Andorra https://visitandorra.com/en/skiing/

❗ 5. POZOR: Pokud se chystáš jet o víkendu a chceš půjčit vybavení, tak je jistější si vše zamluvit dopředu. O víkendech totiž můžeš očekávat, že přijede na lyže hodně lidí. Jestli si chceš užít sjezdovky ve větším klidu, tak jeď radši přes týden.

Foto: Břetislav Mazoch

Ráno vstávám a koukám na azurovou oblohu z okna našeho bytu. Bude krásný den. Díky špatnému spaní jsem ale nedokázal vstanout na vlak v 6h. Proto vyrážím až okolo 8:30h. Nevadí, do večera bylo stále času dost.

Foto: Břetislav Mazoch

Z centra Barcelony přímým vlakem do vysokých hor… Cestuju celkem nalehko. Malá svačina, převlečení kdyby foukalo a na baťohu připevněné hůlky a Dynafit lyžáky. Skialpové lyže si potom vypůjčím na místě.

Foto: Břetislav Mazoch

V malebném městečku La Molina mi září oči štěstím. Vidím sníh a vrcholy, ze kterých se pořádně svezu!

Foto: Břetislav Mazoch

Vypůjčené lyže Völkl VTA80 (118 / 80 / 100) šlapou celkem dobře. Sice se mi stýská po mých Black Crowns, které mám ještě pořád v Beskydech, ale i tyto mi aspoň na tenhle den udělaly radost.

Foto: Břetislav Mazoch

Volným tempem stoupám nahoru trasou určenou pro výstup na skialpech a u toho se kochám panorámaty.

Foto: Břetislav Mazoch

Pohled na část sjezdovek La Molina.

Foto: Břetislav Mazoch

Lyžařské středisko La Molina a La Masella jsou propojené a dohromady tvoří ski resort, který se jmenuje Alp2500.

Foto: Břetislav Mazoch

V dálce se mi nabízejí pohledy na pokračující pás Pyrenejí. Pravděpodobně na této fotce vidíš kombinaci španělských, francouzských a andorrských vrcholů protože někde tam jsou hranice všech těchto třech zemí.

Foto: Břetislav Mazoch
Foto: Břetislav Mazoch
Foto: Břetislav Mazoch

Vrchol dosažen! Nechávám se fotit na jedné z vyhlídek u vrcholu La Tosa (2536 m). Hned kousek od vyhlídky se nachází horská chata Refugi Niu de l'Àliga, kde se už těším na jedno pivo a nějakou svačinu.

Foto: Břetislav Mazoch

Tenhle výhled byl jednoduše skvělý! Nemohl jsem se ho nabažit. Myslím, že se těmto horám říká před-pyreneje, Cadí-Moixeró Natural Park.

Foto: Břetislav Mazoch

Mezi údolími a spletí hor, kterou tady vidíš se nachází taky tato jedna překrásná skalnatá hora Pedraforca (2506 m), která mi z určitých úhlů na jiných fotkách připomíná Velký Rozsutec z mé oblíbené Malé Fatry. Tak třeba některou další výpravu naplánuji právě na tento „španělský Rozsutec“.

Foto: Břetislav Mazoch

Opět pohledy na zasněžené vrcholy vzdálenějších Pyrenejí. Tam někde se už můžeš dostat velmi blízko ke třem tisíc metrů.

Foto: Břetislav Mazoch

Při sjezdu dolů si užívám prázdné sjezdovky. Sjíždím jako jeden z posledních lyžařů. Chystám se sjet poslední část červené, ale zaregistruju, že dole má někdo problémy a tak se zastavuju a hodnotím situaci. Vidím, že jsou to tři holky, které zůstaly na sjezdovce samy a očividně jim nestačí lyžařské zdatnosti na to, aby tento namrzlý sjely. Holky se řítí dolů po zadku, ale lyže za nimi nesjíždí, protože se zastavily o brzdičky… Mají štěstí, že mám svůj skialpový baťoh, na který můžu připnout jejich lyže. A tak holky postupně sbírám a pomáhám jim. Naštěstí jsou bez zranění a dole už je čeká jen modrá sjezdovka.

Foto: Břetislav Mazoch
Foto: Břetislav Mazoch

No a tady přikládám pár fotek místních baráčků z městečka La Molina. Mají takový svůj specifický styl. Je to něco jiného než znám třeba z Rakouska.

Foto: Břetislav Mazoch
Foto: Břetislav Mazoch

Kdo jsem?

Horal z Beskyd, který se vydal žít a objevovat Španělsko. Jezdí do hor, běhá po nich, skialpuje a poznává kouty této země. Píšu pro moje milované rodiče, rodinu a kamarády, a rád přivítám ve čtení i tebe.

👉 Klikni na „Líbí se“ jestli se ti foto report a moje zápisky hodí. Klikni na „Sledovat“ a přihlas se k odběru mých dalších výprav.

📸 Hory Španělska na Seznamu (foto reporty) https://tinyurl.com/horyspanelska

🎬 Hory Španělska na Youtube (videa) https://www.youtube.com/@horyspanelska

Foto: Břetislav Mazoch

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz