Hlavní obsah
Lidé a společnost

Marii Retkové zachránila život dcera. Kdyby nezasáhla, vykrvácela by na chalupě

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Wikimedia Commons/CC-BY-SA-4.0/David Sedlecký

Podruhé se narodila.

Bývalá televizní hlasatelka Marie Retková před lety jen o vlásek unikla smrti. Když zrovna byla na chalupě, začala z ní na toaletě téct krev a byla kousek od kolapsu. Naštěstí ale včas zasáhla její dcera Andrea a odvezla ji do nemocnice.

Článek

Je to už třiadvacet let, ale pro Marii Retkovou nejspíš jako kdyby se to stalo včera. Tehdy totiž onemocněla rakovinou děložního čípku, a byla na tom tak špatně, že myslela na nejhorší. „Myslela jsem si, že už je se vším konec. Úplně se vším,“ svěřila se v pořadu 13. komnata.

Přišlo to jako blesk z čistého nebe

Vše se stalo v roce 2001, zrovna v době, kdy byla Marie Retková se svou rodinou na chalupě. Dodnes děkuje za to, že byla na chalupě i její starší dcera Andrea, která je dětskou lékařkou. „Zachránila mi život, já bych seděla na toaletě, crčela by se mě krev tak dlouho, až bych zkolabovala a vykrvácela. Ona odhadla, že je to na okamžitý převoz,“ popsala Retková.

V jednu hodinu v noci tak probudila své půlroční miminko, větší tříleté dítě, posadila je do auta a odvezla svou maminku do nemocnice. Když druhý den přijel její manžel s mladší dcerou, zůstali stát s otevřenými ústy při pohledu na to, co bylo v koupelně. „Uviděli tu krvavou spoušť a nechápali. Okamžitě jeli za mnou. Následovalo sdělení diagnózy, operace a léčba.“

Maminko, dám ti svoje vlasy

Retkové byl diagnostikován adenokarcinom děložního hrdla. Rodina jí byla od začátku oporou, přičemž nejvíce bývalou hlasatelku dojala mladší dcera Majda. „Maminko, když půjdeš na chemoterapii, tak já se nechám ostříhat a dám ti svoje vlasy,“ řekla jí. A kdykoli si na to Retková vzpomene, má slzy v očích.

Dlouhý rok jí trvalo než se dala fyzicky dohromady. Nemohla chodit a byla ráda, když jí někdo doma ukrojil kousek chleba a přinesl do postele. Nemoc na ní naštěstí moc stop nezanechala, jen jí natékají nohy, a proto nemůže nosit minisukně.

Opravdu je to za mnou?

Psychicky se s tím ale srovnávala mnohem déle. Ještě dlouho po nemoci se budila se strachem, že se jí vše vrátí. „Přemýšlela jsem o tom a určitou dobu jsem i špatně spala. Vzbudila jsem se a už jsem nemohla zabrat. Tak jsem měla na nočním stolku prášek na spaní,“ odhalila bývalá hlasatelka.

Dnes už je to naštěstí všechno za ní, čím víc pak čas běží, tím na podobné pocity zapomíná. „Zapadají v dalších zážitcích a vjemech. Už mi málokdy přijde myšlenka na recidivu,“ dodává.

44 let s jedním mužem

Během nejsložitějšího období v životě jí byl po boku milovaný manžel, chirurg Petr Retek. S tím ji před lety seznámil bratr, který s ním pracoval v nemocnici. Retková se do něj zamilovala i přes to, že byla v té době zadaná.

I když měla zpočátku obavy a bála se věkového rozdílu dvanácti let, nakonec zjistila, že to bylo zbytečné. S Petrem je dnes už neuvěřitelných 44 let a nevyměnila by ho za nic na světě.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz