Hlavní obsah
Lidé a společnost

Poslední slova Vladimíra Čecha: Mami, já tě mám hrozně rád, řekl bývalé hlasatelce Hedě Čechové

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Foto: Wikimedia Commons/CC-BY-SA-3.0/Hynek Moravec

Zemřel až příliš brzy, měl velké plány.

Diváci na něj dodnes vzpomínají jako na sympatického moderátora televizní soutěže Chcete být milionářem? Život Vladimíra Čecha ale bohužel vyhasl předčasně. Přál si zemřít doma, v obklopení svých milovaných, ale ani to se mu nesplnilo.

Článek

Letos je to už rovných jedenáct let, co na věčný odpočinek odešel Vladimír Čech. Byl to skvělý herec, ale diváci si ho zamilovali zejména jako moderátora televizní soutěže Chcete být milionářem?. Byl v tom skvělý, i když sám tvrdil, že moderátorem nikdy být nechtěl. Toužil po velké herecké roli, aby naplno ukázal svůj umělecký potenciál. Té se ale bohužel nikdy nedočkal.

Vladimír Čech se narodil 6. července 1951 v Praze. Vychovávala ho známá televizní hlasatelka Heda Čechová, a to bohužel sama. Vladimírův otec se na výchově nepodílel, o syna nejevil zájem, a po rozvodu to bylo ještě horší. „Jako kdyby nebyl. Tím mě nejvíc zklamal. Vladimír to snášel dost těžce,“ odhalila Heda Čechová v pořadu 13. komnata.

Neměl konkurenci

I bez otcovského vzoru vyrostl z Vladimíra Čecha muž, za kterého se nemusela jeho maminka stydět. Vystudoval pražskou DAMU, a postupně začal sbírat úspěchy na prknech, která znamenají svět. V roce 2000 pak přijal nabídku stát se moderátorem soutěže Chcete být milionářem, což mu změnilo život.

Televizní diváci si ho zamilovali, a když v září roku 2003 skončil, soutěž ztratila na popularitě. Nova přitom dělala vše možné proto, aby diváky znovu zaujala. Jenže žádný jeho nástupce se mu ani zdaleka nevyrovnal. Pokoušeli se o to přitom Martin Preiss, Ondřej Hejma nebo Marek Vašut.

Milionář mu velkou roli nepřinesl

Když Vladimír Čech práci moderátora přijal, možná si myslel, že mu to později pomůže dostat se k zajímavým hereckým rolím. Sám totiž vždy toužil být skvělým hercem. „Že by se o mě zajímal nějaký český režisér, to se nestalo. Pár zahraničních ano, ale český ne a televize mi v ničem nepomohla,“ citují jeho slova Lidovky. Spokojit se tak musel s menšími rolemi v seriálech Vyprávěj, Rodinná pouta či Ordinace v růžové zahradě.

Čtyři děti se dvěma manželkami

Už když byla jeho první manželka poprvé těhotná, věděl Vladimír, že musí být svým dětem co nejlepším otcem. S první manželkou přivedli na svět dceru Petru a syna Vladimíra. Druhá žena Milada mu pak porodila dceru Sáru a syna Matěje. „Viděla jsem, že má k dětem hezký vztah, zajímal se o ně. Kdyby to tak nebylo, neměl by u mě šanci,“ prozradila Milada v rozhovoru pro Super.

Rakovinu se snažil co nejdéle utajit

Bohužel si ale pro Vladimíra Čecha osud připravil až příliš krutý konec života. První zdravotní problémy ho potkaly na konci roku 2011, tehdy to byly jen „obyčejné“ bolesti břicha. V lednu následujícího roku se pak od lékařů dozvěděl krutou diagnózu, kterou byla rakovina tlustého střeva. Vladimír podstoupil operaci, chemoterapie, a také biologickou léčbu.

Zdravotní problémy dlouho tajil, nechtěl tím zatěžovat své okolí. Postupně se ale bohužel rakovina rozšířila do jeho celého těla, až vše vyústilo v tzv. Lynchův syndrom. Hercovým posledním přáním bylo zemřít doma, v prostředí, které miloval, po boku svých nejbližších. Bohužel pouhý den před převozem domů Vladimír Čech zemřel.

Krutá pravda na smrtelné posteli

Ještě před tím, než vydechl naposledy, se od své milované maminky Hedy Čechové dozvěděl, proč se vlastně během jeho dětství rozvedla s jeho otcem. „Nechtěla jsem, aby byl Vladimír svědkem různých nálad a příhod, takže jsem z toho manželství odešla, i když jsem toho muže měla pořád ráda. Ale zjistila jsem, že to nejde,“ svěřila se v osobní zpovědi.

Nakonec svého syna přežila o devět let a nikdy nezapomněla na jeho poslední slova. „Zůstali jsme na pokoji na chvíli sami. Já se na něj dívala, vzala ho za ruku a on najednou říkal: Mami, já tě mám hrozně rád. Vždycky jsem klidná, ale když si na to vzpomenu, tak je to zlý,“ dodala v pořadu 13. komnata.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Vladimír Čech

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz