Hlavní obsah
Lidé a společnost

Saskia Burešová omluvu za urážku od Kotka nepřijala. Ať dá raději peníze na Ukrajinu, vzkázala

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Wikimedia Commons/CC-BY-SA-3.0/David Sedlecký

Nechápe, že si něco takového Kotek vůbec dovolil vypustit z úst.

Dva roky starý incident, který dodnes nikdo nepochopil. Bývalá televizní hlasatelka Saskia Burešová se stala terčem nemístného vtípku herce Vojtěcha Kotka. Když se chtěl omluvit s květinou v ruce, nepřijala to. Měla svůj důvod.

Článek

Divácky oblíbený pořad Máme rádi Česko bývá často okořeněn nějakým tím nekorektním vtípkem. Jenže v tomhle případě se šlo podle mnohých hodně za hranu jakékoli slušnosti a respektu.

Americký kamarád a zvláštní přirovnání

Jedním z účastníků bych tehdy herec Vojtěch Kotek a na jeho nejapný vtípek ještě dlouho nikdo nezapomene. Začal vyprávět, jak před šesti lety měl jeden jeho známý na návštěvě kamaráda z Ameriky, a zrovna v televizi běžel pořad, který moderovala Saskia Burešová.

„A řekl tomu mému kamarádovi neuvěřitelnou věc. Že nechápe, jak je možné, že je Česká republika takhle dopředu před Amerikou. Že u nás, tady v Česku, moderují pořady trans lidi,“ řekl Kotek a překvapil i další účastníky pořadu. „Myslím, že jsi skončil v televizi, Vojto!“ reagoval moderátor Petr Vojnar. „Vojto, to je moje, tyhle hnusárny!“ řekl mu na to herec Jakub Prachař, který má podobné historky nejspíš rád.

Bylo už příliš pozdě

Sama moderátorka se o této historce dozvěděla jen pouhých pár dnů před tím, než došlo k odvysílání. Bylo to díky novinářům, kteří chtěli její vyjádření. „Nerozuměla jsem tomu. Asi třikrát jsem si to nechala zopakovat. Nedocházelo mi to a říkala jsem si, že Kotek snad nějak ulítl,“ prozradila Burešová v internetovém pořadu Face to Face.

Tehdy si na herce sehnala kontakt, zavolala mu a on se jí omlouval. Když ho ale poprosila, aby zařídil, že se tato historka neodvysílá v televizi, už bylo příliš pozdě. „Za půl hodiny volal, že to vystřihnout nejde, protože už to bylo na schvalovací projekci,“ vysvětlila bývalá televizní hlasatelka.

Jeho omluvu odmítla

Kotek nejspíš sám pochopil, že přestřelil, a snažil se situaci zachránit. Několik dní po odvysílání onoho dílu pořadu Máme rádi Česko si v televizi domluvil, že se Burešové osobně s kytkou v ruce omluví. Mělo to být během pořadu Inkognito, ve kterém měla být Saskia Burešová jako host. Ona ale účast odmítla.

„Řekla jsem si, že nemůžu jít do prostředí, které je vůči mně velmi nekorektní, ba přímo nepřátelské,“ vysvětlila moderátorka své důvody. „Vzkázala jsem po produkční Kotkovi, aby místo té kytice dal raději nějaké pěkné peníze na Ukrajinu.“

Takový člověk mě nemůže urazit

Ačkoli ji podobný nemístný vtípek nepotěšil, od začátku říkala, že se jako ponížená necítí. Nepochopila ale jednu věc.

„Člověk, který se objevuje ve veřejném prostoru, musí počítat s tím, že ho občas někde properou, třeba v bulváru. Já bych mohla vyprávět. Ale že si z vás dělají srandu lidé, kteří nejsou vašimi vrstevníky a vůbec vás neznají, to je podle mě opravdu opovrženíhodné. Je to otázka inteligence,“ dodala Burešová, která už dlouhé roky moderuje pořad Kalendárium.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz