Hlavní obsah
Zdraví

Rakovina. Zůstaňte pozitivní, tak dosáhnete více

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Ikuku

Můj život byl příjemný, mezi prací, zábavou a rodinou. Užívala jsem si dovolené, výlety a nakupování. Měla jsem bezstarostný život.

Článek

Jmenuji se Ilona a je mi 51 let. Můj život byl příjemným, užívala jsem si rodiny, dovolené, práce a zábavy. Měla jsem doslova bezstarostný život.

V červenci 2021 mi byl diagnostikován malobuněčný karcinom plic o velikosti 9 cm. Můj svět se obrátil vzhůru nohama. Slyšela jsem diagnózu, ale v tu chvíli jsem to nedokázala pochopit, nebo spíš jsem nechtěla.

Okamžitě jsem byla v nemocničním frmolu. Udělali mi PET skeny a punkci, aby zjistili, o jaký druh rakoviny jde a jakou léčbu bych mohla dostat. Bohužel moje vyhlídky nebyly dobré, ale přepnula jsem se na pozitivní myšlení, řekla jsem si a slíbila rodině, že tu zákeřnou nemoc musím porazit, a začala jsem bojovat.

Přišla jsem ke svému pneumologovi, který mi naordinoval sedmdesát hodin chemoterapií, třicetkrát radio ozáření plic a desetkrát radio ozáření hlavy. To vše trvalo pět měsíců. I když mi vypadly dvakrát vlasy, bylo mi špatně, cítila jsem velkou únavu, ale touha žít byla silnější a boj nad rakovinou jsem vyhrála.

Nejdůležitější je opravdu si to v hlavě srovnat a brát tuto chorobu jako chřipku. Jakmile přemýšlíte, že máte rakovinu, máte pak hodně stresů a akorát jí tím živíte.

Moje motto znělo a zní : „Slovo nejde neexistuje.“ Bylo mi špatně, ale musela jsem jíst, byla jsem unavená, chodila jsem na procházky, kolik jsem zvládla. Odpočinek je taky důležitý. Ale nejdůležitější je úsměv a pozitivní myšlení.

Nyní je rok 2023 a já se stále cítím skvěle. Teď, když už nepracuji, mám více času na to, abych byla ohledně rakoviny plic pozitivní. Dostala jsem druhou šanci a hodlám ji maximálně využít.

Můj tip: „Zůstaňte pozitivní, dosáhnete více!“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám