Hlavní obsah
Prezidentské volby

Nový pohled na prezidentské volby přináší identifikace obličejů xFace

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: IPG

Jaký prostor daly jednotlivé televize prezidentským kandidátům v posledním týdnu? Umělá inteligence xFace umožňující detekci a identifikaci obličejů srovnala výstupy Andreje Babiše a Petra Pavla ve 21 televizních kanálech.

Článek

„V průběhu posledního týdne (od 17.1. do 24.1.) dostali dva poslední kandidáti na prezidenta ČR ve 21 televizích celkem 495 vstupů. Výsledek byl poměrně vyrovnaný. Zatímco Petr Pavel se objevil na obrazovce 255krát, tvář Andreje Babiše se dostala na oči veřejnosti 240krát,“ uvedl CEO společnosti TOXIN Ladislav Procházka.

Pokud se podíváme na jednotlivé televize, pak více prostoru na zpravodajském kanálu ČT24 dostává Petr Pavel (93 výstupů), zatímco Andrej Babiš měl o 24% méně (71 výstupů). U CNN Prima NEWS je tomu naopak, Andrej Babiš zde má o 8% více pozornosti než generál Pavel. TV Nova, Prima a ČT1 pak dávají oběma kandidátům prakticky stejný prostor.

Zajímavý je pohled z časového hlediska. Zde je zcela patrné, že od 20.1. se více dostává na televizní obrazovky tvář Petra Pavla. Rozdíl je 14% a je tvořen zejména celostátními televizemi, které mají i největší mediální dopad.

Foto: IPG

Graf Babiš

Foto: IPG

Graf Pavel

Foto: IPG

Kandidati

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz