Článek
Neochota Klause vytvořit Vyšší územně správní celky s vlastní pravomocí a snaha rozhodovat o hospodářském i společenském dění ve státě pouze v Praze vedla ve svém důsledku k rozdělení Československa na dva samostatné státy.
Po vstupu do Evropské unie pak pro statistické účely EU byla České republika jako jeden územně správní celek NUTS 1 rozčleněna na tzv. regiony soudržnosti NUTS 2 a kraje NUTS 3. Toto členění však slouží pouze statistickým účelům EU a nezakládá žádnou samosprávní nezávislost na centralistickém řízení.
Budování a zvelebování Prahy na úkor ostatních regionů je zabezpečováno tím, že i každé veřejné WC v Horní /Dolní musí mít „Generální ředitelství“ v Praze, aby veškeré finanční toky směřovaly do Prahy, mohly být odtud přerozdělovány a poskytovaly zdroje ke korupčnímu ovlivňování veškerého dění v České Republice .
Nejvýraznějším znakem Pragocentrismu je soustředění všech mediálních sdělovacích prostředků s celostátní působností (ČT, ČRo, NOVA, PRIMA, Barrandov) v Praze, aby občané státu byli seznamováni jen s žádoucími informacemi z tzv. „Pražské kavárny“. Nálepkování myšlenkově odlišných názorových proudů jako „"extrémisté"“ (snaha o samosprávnou přímou demokracii - SPD) nebo „"proruští trolové"“ (snaha o suverenitu států v rámci EU a jejich nezávislost na diktátu EU) vždy jako odezvu způsobí politický vzestup osobnosti, která kolem sebe soustředí občany nespokojené s nedostatkem demokracie při řízení státu .
Bude-li Andrej Babiš jako vítěz voleb chtít skutečně oživit ekonomiku státu, bude muset zajistit svobodnou názorovou pluralitu, energeticky zajistit ČR, zvýšit hospodárnost investicí omezením centralistického řízení s posílením pravomocí samospráv, ale (po vzoru Německa) i zrušit smlouvu na dodávku drahých, provozně extrémně náročných útočných nosičů jaderných zbraní F35, konstrukčně řešených tak, že nikdy nebudou pod plnou letovou kontrolou armády ČR. Ochranu státu směrovat na zbudování moderní armády vybavené ženijní technikou tuzemské výroby, protiraketovou ochranou a moderními dronovými zbraněmi.
Pro dlouhodobé udržení prosperity pak je nutné řešit postižitelnost korupčního jednání a odvolatelnost kterékoliv funkce státní správy - člena vlády, poslance, soudce, notáře, exekutora či policisty. Je však otázkou zda na kroky vedoucí k trvalé prosperitě bude mít Andrej Babiš a jeho tým dostatek odvahy a podpory parlamentu.