Hlavní obsah
Názory a úvahy

Budou letos vůbec Vánoce?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Nellhills.com

Taky máte pocit, že Vánoce letos nějak nepřichází? Z adventního kalendáře dnes sice tahám druhou čokoládu, ale poslední dny byly takové, které pokud by nebyly, jako by se nic nestalo - maximálně by se člověku ulevilo.

Článek

Mám pocit, že žiju jako duch. Občas se mlhavě objevím v tom všudypřítomném pološeru dnů tohoto období, ale jinak ne - jinak jako kdyby mě tma odnášela z práce, do práce, a pak zase z práce, a tak dále… vždyť to znáte. Až mám pocit, že ty kalendáře nejsou dobré na nic jiného, než na to, aby se člověk do těch Vánoc vůbec dožil a neztratil celkem mysl v tom bezčasí a tmě. A jaká je vám k tomu všude zima - brr!

O víkendu si ale chci zapálit první svíčku na adventním věnci. Ne, neklame mě kalendář. Vím, že na první už je týden pozdě. Ale před týdnem na to jaksi nebyl čas. Zkrátka a dobře, v neděli si zapálím svíčky dvě - jednu zpětně a druhou nejvíc aktuálně. A snad to pomůže, protože… taky máte pocit, že Vánoce letos nějak nepřichází? Nebo je to jen mnou?

Možná by to chtělo víc světýlkových řetězů.

Že by to bylo jen mnou - vyloučeno! Tento rok jsem totiž na Vánoce připravený nejlíp, jak jsem kdy byl. Mentálně, protože jsem na ně nejvíc natěšený, i finančně a materiálně, protože budu mít letos nejlepší dárky, zařizuji všechno s dostatečným předstihem a zkrátka si dávám záležet na tom, aby všechno bylo tip-top a nejlepší!

Stejně mě ta vánoční nálada jaksi pořád obchází. Vás ne? Jako kdyby tomu chybělo něco, kdoví co, co kdysi bylo, co jsme vnímali, ale nevěděli o tom, že to vnímáme, co se nám někde, bůhví kde, ztratilo… nebo jsme to ztratili my?

Možná tomu chybí sníh - ano! - ach, kdyby tak byl sníh. Ne, ne, určitě to je kvůli tomu, že doma nemáme televizi, na které bychom sledovali vánoční program. Možná by to chtělo víc světýlkových řetězů. Ne možná, ale zcela jistě jsem tento rok nevypil zdaleka tolik svařáku jako po jiné roky, možná to bude tím. Na Ježíška nevěřím už asi třikrát déle než jsem na něj věřil, takže tím to asi nebude. Ale možná jsem se neměl vykašlat na tu první adventní svíci…?

Kouzlo. Pohoda. Útulnost. Intimita vánočních chvilek mi chybí. A vypadá to tak, že nejdou jen tak nahradit. Vánoce letos nějak nepřicházejí. Cítíte to taky tak nebo jsem jenom já nějak debilně dospěl?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám