Článek
Už jste zaznamenali, že nějaká strana zahájila kampaň? Dost možná, že ne. Protože co si budeme povídat – ono to moc zajímavé není. Udělat z kampaně akci, o které se mluví, je hodně těžká disciplína. Tak jsem pro vás nachystal takový malý přehled.
Začneme u SPOLU. Podle mě je to dobrý standard. Co si budeme povídat – dneska jsou hrozně důležité fotky a výstupy na sociálních sítích, a to se prostě povedlo. Začátek kampaně byl plný lidí – jakože fakt hodně lidí. To, že se s Fialou a SPOLU spojí někdo jako Pazderková, je taky super. Na debaty chodí lidi, na sítích to bude hezké. Tohle trochu nakopne samotné členy stran před horkou fází v září. A to taky není málo.
Podobně je na tom i SPD. Proč zkoušet něco nového, když tu máme jejich osvědčené jarmarky. Ale mně to prostě štve – celé je to trochu kec. Když prodáváte jednoznačně dotované potraviny pod cenou a tváříte se, že takhle levné by byly, kdybyste byli u moci, tak víte, že to není úplně pravda…
A zatímco ANO si nechává start kampaně na září, STAN do toho šlape už teď. A teda – jsem z toho trochu rozpačitý. Výkopem byla informace, že nedají půl milionu na billboardy, ale věnují ho jako charitu pro rodinu s trojčaty v nouzi. Prosím, před závorku: je fakt dobře, že se lidem pomáhá. Nechci, aby to vyznělo nějak blbě. Ale je to kampaň, a prostě… Cílem kampaně je hlavně být vidět. Starostové doufají, že charita před kamerami a fotografy udělá na sítích větší dosah než billboardy za stejnou cenu. Je to prostě cynický kalkul. Tak to v kampaních chodí – a tohle je kampaň. Nic jiného.
Když si představím, že by něco podobného teď udělal Babiš – že by se začal fotit s lidmi, kterým dává peníze – to by bylo hodně drsný…
Navíc si myslím, že to prostě nebude fungovat.
No, uvidíme, co nás ještě čeká. Jestli vás to zajímá víc, pusťte si nejnovější díl podcastu - poslouchat můžete například tady: https://open.spotify.com/episode/1EPS2ip41JikympjofMQ7C?si=Y738RkoZSyykospeFIsnIA