Článek
Součástí jsou i masivní investice do dopravní infrastruktury, která byla zahraničními investory dlouhodobě jmenována jako slabé místo tamního podnikatelského prostředí.
Ho Chi Minhovo Město proto schválilo masivní infrastrukturní projekt společnosti Vinspeed (součást domácího konglomerátu Vingroup) na stavbu 54 km dlouhé trati rychlovlaku v hodnotě 3,9 miliardy USD. Ta propojí byznysové centrum města s rezidenční zónou Can Giao na jihovýchodním předměstí, přičemž jízda má při rychlosti 350 km/hod trvat pouhých 20 minut oproti současným 90 min. Cílem je vytvořit z oblasti hospodářský hub jižní části Vietnamu. Can Giao přitom představuje masivní realitní projekt s více než 100 mrakodrapy, luxusním bydlením a zábavními centry. Zdroj použitých technologií a designu trati i vlaků není dosud znám, otevření první části je přitom plánováno již na rok 2028.
Celý projekt však ukazuje snahu vlády i soukromých investorů prohloubit ekonomický rozvoj a stát se magnetem pro zahraniční investice a byznys. K tomu má sloužit i projekt rychlovalku spojujícího sever a jih země, s nímž přišel jak Vingroup, tak konkurenční THACO. Ne nadarmo se proto o Vietnamu někdy hovoří jako o jednom z nejagilnější „asijských draků“ - tj. rychle rostoucích nových asijských ekonomik.


