Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jsem hrdá na svého starostu. Kdo tohle může říct?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Canva

Ilustrační obrázek

K politikům a politice se ze zásady nevyjadřuji. Ale tohle s vámi sdílet musím. To, co udělal starosta naší malé obce, se totiž jen tak nevidí.

Článek

Byla neděle, krátce po poledni, když mi zazvonil telefon. Volal mi starosta obce s tím, že mi poslal e-mail, který by chtěl obratem vyvěsit na sociální sítě. Z jeho hlasu jsem poznala, že zpráva nevěstí nic dobrého. Ale to, co jsem v e-mailu našla, to mne opravdu hodně překvapilo.

E-mail byl, jak už to tak bývá, hodně výstižný. Obsahoval 4 fotky a 4 slova: Našel se pes fenka. Víc nic. Nebyl čas. Starosta se musel o fenku postarat. Vše řešil za pochodu. Jednoho nedělního odpoledne vyzvedl fenku, kterou nálezci označili jako toulavou. Fenka byla mladá, mokrá, po břicho od bahna, vyděšená.

Jak jen to šlo, jel náš starosta plnit svou povinnost. Fenku převzal, převezl, dopřál jí odbahňovací kůru, koupel, zbavil jí klíšťat a dal jí i něco málo k snědku. Mezitím vším stihl zajistit zveřejnění jejího nalezení a rozšíření této zprávy po okolí. Podle toho, v jakém byla fenka stavu, se dalo předpokládat, že se zaběhla na procházce.

Celé odpoledne strávil s nalezenou fenkou a řešil, co bude dál. Doma si jí nechat nemohl. Do obecního kotce jí dávat nechtěl. V noci mělo mrznout a to by pro nalezenou fenku nebylo nic dobrého. Udělal vše, co šlo pro to, aby fenka spala v teple. Naštěstí se mu to podařilo a fenka skončila ve spádovém útulku U Františka v Borovně.

Proč tohle mé velké díky

Před lety se k mamince zatoulal malý pejsek. Nejspíše ho vyděsila bouřka. Byla neděle, lehce po poledni. Jako dnes si pamatuji, jak volám starostovi obce, ve které maminka bydlí. Pamatuji si, jak mne odbyl slovy: „Když se zatoulal k nám, odejde dál.“ Mimochodem tento starosta je starostou dodnes. Ani v okolních obcích mi nikdo nepomohl. Útulky v okolí a místní městská policie mne také odbyly. Tehdy si pro pejska přijeli z útulku vzdáleného několik desítek kilometrů. Nemuseli. Ale osud pejska ani jeho majitele jim nebyl lhostejný.

A náš starosta? V neděli po obědě mu zazvoní telefon s tím, že se v jedné z našich obcí našel pes. Během chvilky je pes v bezpečí a na sociálních sítích se šíří zpráva o jeho nalezení. Mezi tím vším dostane nalezenec koupel, něco málo do žaludku a je zbaven klíšťat, kterých má v kožichu nespočet. Večer nejde psík do obecního kotce, ale povede se ho umístit do spádového útulku.

Proto jsme na svého starostu hrdá. Mohl koukat na televizi. Mohl jít na procházku se svými psy. Mohl se věnovat rodině. Ale on dá přednost neznámému psovi, který jeho pomoc potřebuje. V neděli. I když moc dobře ví, že s nalezencem bude ještě spousta práce a papírování.

Nalezený pejsek se nachází v útulku U Františka v Borovně. Tomuto zařízení patří také mé velké díky. Obrázek pejska vidíte výše. Kdybyste věděli, komu patří, nebo pokud je pejsek váš, víte, kde ho najdete.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Útěk zvířat

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz