Hlavní obsah
Zdraví

Kolagen, nepřekonatelný pomocník na cestě za naším mladším já

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Canva

Ilustrační fotografie

Kolagen jako doplněk stravy, užívá denně mnoho z nás. Nejen, že nám má pomoci stárnout pomaleji. Také hodně pomáhá pohybovému aparátu. Jenže není kolagen jako kolagen.

Článek

Kolagen je nejrozšířenější bílkovinou v těle, ve kterém tvoří asi 30 % všech bílkovinných molekul. S postupujícím věkem naše tělo tvoří kolagenu méně a méně. A to se podepisuje na našem zdraví.

Dnešní doba nám přináší širokou nabídku doplňků stravy, včetně mnoha druhů kolagenů. Jenže vybrat si ten správný kolagen, není úplně tak snadné, jak se na první pohled může zdát. Před pořízením kolagenu bychom se měli v první řadě rozhodnout, k čemu nám má pomoci. Pokud nám má kolagen pomoci od bolesti kloubů, je třeba vybrat si kolagen na klouby. Pokud chceme mít méně vrásek, zdravé vlasy a pevné nehty, zvolíme kolagen úplně jiný. A právě o kolagenu na zpomalení stárnutí bude dnešní článek.

Kolagen pro „naše mladší já“, jinak též hojně zvaný kolagen pro krásu, má několik podob. Může být tekutý, může být v prášku, může být součástí kávy. O různém složení se raději ani nezmiňuji. Za poslední rok jsem vyzkoušela mnoho kolagenů různých značek a provedení. O své zkušenosti se s vámi dnes podělím.

Yolab Kolagen Verisol

Toto je úplně poslední kolagen, který jsem vyzkoušela a který používám dodnes. Jedná se o prášek s pomerančovou příchutí, který se ředí vodou. Jedna odměrka se ředí 200 ml vody. Balení je velké tak, aby vydrželo měsíc. Chuť kolagenu není vůbec špatná a první výsledky se dostaví již po pár dnech. Nejlepší výsledky vidím na nehtech. Jsou pevné a mají zdravou barvu.

Co se mi na tomto kolagenu moc líbí je, jak chodí zabalený. Kolagen jsem si pořídila přímo u výrobce a přišel mi krásně zabalený. Kdybych ho chtěla někomu věnovat, stačilo by jen nalepit mašli na krabici a dárek by byl na světě.

Halal Collagen MonK

Tento kolagen, nesoucí i certifikát halal, je čistý přírodní hovězí kolagen pro krásu, zdraví a vitalitu. Je zpracován hydrolýzou a má nastartovat produkci přirozeného kolagenu. Kromě omlazujících procesů, redukce vrásek, zdravých vlasů a pevných nehtů je účinný i na klouby.

Na tomto kolagenu se mi moc líbí, že je bez příchutě. Dá se tak přidat do nápojů, mléka, jogurtu a podobně. Balení kolagenu by mělo vydržet při správném dávkování celý měsíc, což mi krásně vyšlo.

Hydrolizovaný kolagen - krása a mladistvý vzhled Startes

Hydrozlizovaný kolagen Startes je práškový kolagen bez příchuti. Dá se přimíchat jak do nápojů, tak i do mléka, jogurtů a podobně. Na první pohled se zdá, že se jedná o drahý kolagen, ale je to dáno tím, že na rozdíl od výše zmíněných kolagenů je jedno balení na měsíce dva. Nakonec tak z mnou zkoušených kolagenů vyšel nejlevněji a měl nejlepší výsledky.

Jen pár dní po začátku používání tohoto kolagenu jsem viděla první účinky. Nehty jsem v začátcích užívání tohoto kolagenu měla třepivé a lámavé, což se brzy změnilo. I na pleti byly první výsledky znát. Také mne hodně potěšilo, že mohu kolagen užívat tak, jak zrovna potřebuji.

Kolagen shot Gaia naturelle

Kolagen shot Gaia naturelle byl první kolagen, který mi dal zabrat. Chuť je výrazná, ne moc chutná a dávat si pravidelně po ránu „panáka“ kolagenu byla pro mne výzva, kterou jsem nezdolala a kolagen jsem musela mírně ředit. Každopádně účinkuje rychle a výsledky přináší. Pevné nehty, vypnutá pleť a krásné vlasy byly mou odměnou za přemáhání se kolagen užívat.

Protože je v dnešní době trendem kolagenová káva, musela jsem vyzkoušet i jí. Jelikož je pití kávy pro mne rituál, nemohu pití kolagenové kávy s pitím tradičního espressa srovnávat. Ale s pitím běžné instantní kávy se kolagenová káva srovnávat dá. Já jsem vyzkoušela kolagenovou kávu Anilab. Kromě malých zrnek, která se nerozpustí, není této kávě co vytknout. Myslím si, že tento druh kolagenu potěší hlavně ty, kteří nesnídají a netroufnou si kolagen shot. Kolagenu kolagenová káva obsahuje méně, ale zato je také mnohem levnější.

Kdybych se měla rozhodnout, jaký kolagen byl nejlepší, jednoznačně volím hydrolizovaný kolagen od Startes. Nejen, že mi hodně pomohl, ale díky možnostem, jak ho užívat, chuti (ať jsem tento kolagen přidala do čehokoli kromě kávy, nezměnil chuť ani strukturu), ceně a velikosti balení je jednoznačně jedničkou mezi výše uvedenými kolageny.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Kolagen

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz