Hlavní obsah
Jídlo a pití

Kupované brambory bych nedala ani prasatům

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Canva

Ilustrační obrázek

Brambory, v letech nedávno minulých jídlo pro chudé. Dnes potravina kupovaná za vysoké ceny v kvalitě, že bych ji nedala ani prasatům.

Článek

Jako holka z města jsem si nikdy nedokázala představit, že jednou budu pěstovat brambory. Ale po přestěhování na vesnici mi to jinak nedalo a musela jsem to zkusit. První rok sice jen v kýblech, ale i tak jsem začala. Dnes jsem za to ráda. Naposledy, když jsem pozřela kupované brambory, musela jsem jít zjistit, zda se náhodou nejedná o brambory krmné, určené pro zvířata. K mému nemilému překvapení byly tyto brambory opravdu určené pro konzumaci lidmi a dokonce byly prodávané jako brambory prvotřídní kvality.

Kdysi bych řekla, že brambora chutná jako brambora. Občas jsem po chuti poznala, že brambory obsahují více škrobu nebo že byly špatně skladované. Ale většina brambor mi chutnala stejně. Dnes je tomu jinak. Nejen že kupované brambory jeden den koupím a většinu z nich už ten den vyhodím, ale ještě chutnají tak, že dokážou zkazit celé jídlo.

Kde vzít kvalitní brambory a nekrást?

Tato otázka není pro všechny tak jednoduchá, jako je jednoduchá pro mne. Od silnic pomalu vymizeli malí prodejci, u kterých se daly koupit opravdu kvalitní brambory. Dnes jsou k dostání brambory povětšinou v marketech a i malé prodejny zeleniny mnohdy mají brambory nevalné kvality. A pěstovat si vlastní brambory nemůže každý z nás.

Řešení vidím jediné. Obrátit se přímo na farmáře. Jen si nejsem jista, že toto je dlouhodobé a pro všechny dostupné řešení. Vždyť brambory jsou základní surovinou naší kuchyně a poptávka po nich je opravdu vysoká. Navíc ne každý farmář brambory pěstuje. I když musím uznat, že letos jsou brambory vidět na hodně polích.

Rok od roku jsem raději, že nejsem závislá na kupování zeleniny v marketech. Ale kam tohle povede? Čím máme v našem jídelníčku nahradit brambory? Vím, možností je relativně mnoho, ale rýže a těstoviny se nedají jíst pořad. A že bych měla nahradit brambory zeleninou, nepřichází v úvahu. Vždyť i kupovaná zelenina chutná jako zelenina mnohdy jen pro to, že víme, co jíme.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz