Hlavní obsah
Názory a úvahy

Malé množství vyprodukovaného odpadu neznamená chudobu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Canva

Ilustrační obrázek

Nedávno jsem slyšela, že musím být opravdu strašně chudá, když skoro nic nevyhazuji. Sama si chudá nepřipadám. Jen kupuji pouze to, co opravdu potřebuji. Není to proto, že bych si nemohla dovolit víc. Je to proto, že nechci žít v odpadcích.

Článek

Kupuji pouze to, co potřebuji

Kupuji pouze to, co potřebuji. Občas si udělám radost. Ale i tu radost, kterou si koupím, z nějakého důvodu potřebuji. Nejsem chudá, ale nedává mi smysl vyhazovat peníze za něco, co nevyužiju, jen následně vyhodím.

Než abych kupovala odpad, raději se věnuji své rodině. Příjem mám takový, jaký potřebuji. Než abych investovala do věcí, které nepotřebuji, raději investuji do zážitků, které mi nikdo nevezme.

Nejsem tak bohatá, abych si mohla kupovat levné věci

Když už něco kupuji, dlouho vybírám a porovnávám. Nakonec si koupím pouze to, co kvalitou odpovídá mým požadavkům a zároveň je za rozumnou cenu. Nepotřebuji si kupovat vždy tu nejznámější značku. Ta dobrý výrobek nedělá. Když něco kupuji, koukám hlavně po tom, zda výrobek dokáže plnit svou funkci minimálně po dobu záruky.

Protože nemusím mít všechno, nemusím na prvním místě řešit cenu. Protože si nerada zvykám na nové věci, raději kupuji věci kvalitní. To, že mám mnohdy věci, které nejsou moderní, mne opravdu netíží. Pokud jsou funkční, proč bych je měla měnit?

Móda jsou trendy, které najednou přijdou a hodně rychle zmizí. Móda je pomíjivá a rychle ztratí na kráse. Nikdy jsem nepochopila, proč bych se měla řídit krátkodobými, mnohdy ne zcela funkčními trendy, které jsou trendem pouze proto, že někdo řekl, že trendem budou. Mám vlastní rozum. Mám vlastní vkus. Mám vlastní požadavky a vlastní možnosti. Trendy výrobky jsou trendy pouze proto, že jsou krátkodobé. Jaký má tedy význam si takové věci pořizovat, když nám mají sloužit pouze chvíli?

To, že nevyprodukuji skoro žádný odpad, neznamená, že jsem chudá. Pokud to tak někdo vidí, fajn. Ale spíše než chudou měl by mne označovat jako šetrnou. Myslím nejen na svůj čas a peněženku. Myslím také na životní prostředí. Chci volně dýchat. Chci mít prostor. Nechci žít v odpadcích.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz