Hlavní obsah
Nakupování

Nikdo z nás se nechce dívat na zpruzené obličeje doručovatelů

Foto: Canva

Ilustrační obrázek

Nikdo z nás se nechce dívat na podrážděné obličeje doručovatelů, prodavačů a jiných zaměstnanců, kterým za jejich služby platíme nemalé peníze a kteří se na nás tváří, že je jako zákazníci opravdu těžce obtěžujeme.

Článek

Každý by měl dělat to, co ho baví. Pokud to z nějakého důvodu není možné, měl by dělat vše pro to, aby své niterní negativní pocity nepřenášel na kolegy a zákazníky. Je to v dnešní době vůbec možné? Ano, je. Je to jen o nás, našich cílech, schopnostech a možnostech. Je jen v naší hlavě, jestli svých cílů dosáhneme nebo zda se spokojíme s pohodlným zaměstnáním, které nás možná dobře živí, ale opravdu nás práce nebaví a nenaplňuje.

Jako každý z nás si občas objednám něco z e-shopu. Zaplatím jak za objednané zboží, tak za dopravu. Jako zákazník očekávám, že e-shop mou objednávku dobře zabalí a spedička balík v pořádku doveze a předá. Myslím si, že toho nechci zase až tak moc. Ale asi se mýlím.

Většina řidičů soukromých společností zavolá, že mi balík veze. Domluvíme se na převzetí. Kurýr přijede, pozdraví, já poděkuji, popřejeme si krásný den a zase odjede. O nic nejde. Pozdravit, poděkovat a rozloučit se přece nic nestojí.

Výše uvedený příklad se, bohužel, v naší lokalitě týká pouze kurýrů ze soukromých společností. Jakmile balíček veze někdo jiný, je to očistec. Obvykle přijede zpruzená doručovatelka, která místo pozdravu zahučí „Máte heslo pro převzetí balíku?“ poté vám balík s arogantním výrazem předá, s výjimkou těžších balíků, které si podle ní máte z auta vyndat sami, a ani se nerozloučí. Co na tom, že vy ji pozdravíte, poděkujete a následně se rozloučíte. Vy jí nestojíte ani za to, aby se na vás slušně podívala.

Ne, nejsem náročný člověk. Jenom chci, aby se ke mně lidé chovali slušně. Pokud ke mně lidé přichází, mají pozdravit nebo alespoň na pozdrav odpovědět. Pokud po mně něco chtějí, mají poprosit nebo se alespoň chovat slušně a zdvořile. Ve chvíli, kdy máme vše vyřešené a odcházejí, mají se rozloučit. To je slušnost.

Být slušný nic nestojí. A věřte tomu, že když se k lidem budete chovat slušně, oni to ocení. Budou slušní i oni na vás. Je jedno, jakou práci děláte. Ale není jedno, jak se k lidem chováte. Pokud pracujete pro společnost, které zákazník zaplatil za konkrétní služby, nemůžete se divit, že ony konkrétní služby po vás, jako po zaměstnancích společnosti pro kterou pracujete, vyžaduje. Zákazník akceptoval podmínky společnosti. Zákazník si zaplatil. A je mu úplně jedno, zda svou práci děláte rádi nebo ji děláte jen pro peníze. Zákazník chce to, co mu za jeho peníze náleží. A slušné a zdvořilé chování? To by mělo být samozřejmostí i v tomto století.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz