Článek
Jednoduše, rychle, on-line, tím se chlubí Rixo
Jaké je však překvapení, když se na tuto společnost obrátíte. Zadáte na webu SPZ, jméno, příjmení, částečnou adresu a ve chvíli, kdy vám web ukáže nabídku, vám zazvoní telefon a volá operátorka, která vůbec nechápe, že byste si nabídku chtěli alespoň v klidu prohlédnout. Po několikaminutovém telefonátu se necháte přesvědčit na hovor na následující den.
Druhý den se vám podle domluvy ozve operátorka. Ceny máte nastudované, víte, o čem se budete bavit, a najednou se dozvíte, že nabídka byla čistě orientační a že se může o desítky procent lišit. To, co se zdálo jako efektivní srovnávač cen, se promění v noční můru motoristy, který má tu soudnost, že několik minut přesvědčuje operátorku, že se obrátí na někoho jiného a při nepříjemném nátlaku rovnou nepoloží telefon.
Srovnejto.cz je jiné
„Tady Tomáš Srovnaný“, tuhle větu když slyším, praštila bych milého Tomáše stejně jako slavného Alzáka. Jeho hlas se mi vryl do podvědomí tak silně, že když pojištění potřebuji, tak zkusím i Srovnejto. Tento vyhledávač je hodně podobný Rixu, ceny spočítá obdobné. Jaké je však překvapení, že vás nikdo neobtěžuje ve chvíli, když si pročítáte nabídku. Za mne palec nahoru.
Agent s povolením srovnávat
Další velmi povedená reklama, která se v televizi točí stále dokola a nedá se jí uniknout. Nedalo mi to a vyzkoušela jsem si spočítat havarijní pojištění i na klik.cz. Opět jsem zadala SPZ vozidla a čekala, co se stane. Kromě toho, že mi z mého vozidla udělali vůz úplně jiné tovární značky a celý srovnávač se zasekl, mi na druhý pokus bylo nabídnuto pojištění na mé vozidlo. Velkým překvapením pro mne byla tabulka, která mne informovala o pojišťovně, názvu pojištění, ceně pojištění, ratingu a výši spoluúčasti. Abych zjistila, co která pojistka kryje, už po mne vyhledávač chtěl osobní údaje. A ty jsem mu dát nechtěla.
Jen pár minut jsem na klik.cz koukala a snažila se vstřebat informace, když mi zazvonil telefon. Volal milý pán z klik.cz, který se mne snažil přesvědčit, že mi za mé bližší osobní údaje spočítá cenu na míru a se vším mne telefonicky seznámí. Nedala jsem se a po několikaminutovém nátlaku, jsem se mile rozloučila a zavěsila.
Dávat rodné číslo jen tak na web? Jak tohle může někdo chtít
Na své osobní údaje jsem hodně opatrná. Zneužít je je opravdu jednoduché. Proto pro mne velmi nemilým překvapení bylo, když se mi na webu epojisteni.cz objevila tabulka, která po mne chtěla rodné číslo. Naštěstí web funguje i bez něj, tak jsem si zkusila vypracovat nabídku i tady podle SPZ.
Nic moc nového mi vyhledávač nenabídl. Nabídky měl cenově obdobné jako Rixo a Srovnejto, jen s tím rozdílem, že nabízí i velmi výhodné pojištění, které nekryje nehody. No neberte to, když hledáte havarijní pojištění. Ale palec nahoru si zaslouží. Už vám nikdo nevolá hned, co vám srovnávač ukáže nabídku. Toho si v dnešní době cením.
Na nekrytí havárie u havarijního pojištění si dávejte pozor
Nikdy by mne nenapadlo, že budu upozorňovat zrovna na to, že havarijní pojištění nekryje havárii. Ale pokud jdete pouze po ceně a neradi čtete smluvní podmínky, může se vám stát, že i takové „havarijní“ pojištění uzavřete. A to nejen tehdy, když hledáte přes srovnávače cen, ale i tehdy, když se obrátíte na pojišťovacího poradce. Byť se to zdá skoro nemožné, znám případ, kdy se i toto stalo.
K čemu srovnávače cen pojištění jsou, je mi záhadou. Zatím na mne působí jako sběrna dat. Od technických parametrů vozidla až po údaje o mne a vlastníkovi vozidla. Vím, informace jsou cenná komodita a my je v touze usnadnit si práci vřele nabízíme třetím stranám. Ale co s tím naděláme, když pojištění potřebujeme? Já se obrátím na svého finančního poradce, který se mi o pojištění stará. Nechtěla jsem ho zatěžovat přechodnou pojistkou, ale už vím, že to byla chyba.