Hlavní obsah
Hry

Stavebnice z pálených cihliček zabaví velké i malé stavitele

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jana Beranová

Ilustrační obrázek

Z pálených cihel se v době ne moc dávno minulé stavěly domy. Ale věděli jste, že na trhu je stavebnice z pálených cihliček, ze které si můžete postavit i svůj vlastní hrad?

Článek

Na stavebnici z pálených cihliček jsem narazila náhodou a musela jsem ji mít. Už od malička jsem moc ráda stavěla a každá stavebnice pro mne byla výzva. Jak roky přibývaly, začaly mi stavebnice splývat. Až na jednu. Tou jednou jedinou výjimkou je stavebnice z pálených cihliček Wise Elk.

Nevím, zda je správné stavebnici z pálených cihliček od Wise Elk nazývat stavebnicí. Jedná se o soubor kostiček různých tvarů a velikostí, kde maltu nahrazuje lepidlo. Kostičky jsou tak věrohodné, že následný model vypadá jako reálný. Sama jsem si postavila Dračí hrad a musím říct, byla to zábava skoro na celé odpoledne.

Na první pohled se může zdát, že vyskládat kostičky není tak úplně náročné. Kdo ale tuto stavebnici byť jen jednou skládal, dá mi jistě za pravdu, že zase tak snadné stavět stavbu z pálených cihliček není. Byť jsou pravidelné, jsou celkem malé. Bez jemné motoriky se tak opravdu neobejdete.

Jak jsem psala výše, cihličky se lepí lepidlem. Ale to ještě neznamená, že je stavění až tak snadné. Stejně jako u malty musíte chvilku počkat, až lepidlo zaschne a teprve poté se můžete pustit do další vrstvy. Když se rozhodnete, stejně jako já, stavět bez lepidla, budete muset být hodně opatrní. Ale i bez lepidla si poradíte.

Na stavebnici z pálených cihliček od Wise Elk se mi moc líbí, že je ekologická. Lepidlo je navíc vodou ředitelné, takže pokud si nechcete postavený model vystavit, stačí ponořit do vody a lepidlo se rozpustí. V tu chvíli stačí dílky osprchovat, usušit, schovat do krabice a hru uklidit na další stavění. Pálené cihličky se dají i pomalovat, což by byla u Dračího hradu škoda. Ale modely asijských staveb obsahují i barvičky k pomalování.

Na cihlové stavebnici od Wise Elk se mi moc líbí, že má jak velké, tak menší modely. Stavby tak můžete libovolně doplňovat. Stavebnice navíc obsahuje více dílků, než je podle plánku na stavbu potřeba. To vám umožní si stavbu poupravit podle svého. Velkou výhodou také je, že byť se modely lepí, dají se opět snadno rozlepit. Stavět tak můžete donekonečna. Cihličky se totiž ve vodě nerozmočí.

Stavebnice z pálených cihliček od Wise Elk je vhodná pro děti od 5 let, ale potěší i dospělé. Je vymyšlená do posledních detailů. Plánky jsou krásně přehledné. Cihličky jsou v různých odstínech. Co mne hodně překvapilo je, že je v pláncích přesně zakresleno, do jakých míst patří zvláštní barvy kostiček.

Protože jsou kostičky relativně těžké, je možné skládat stavby i venku. Modely neohrozí ani menší vítr. Než jsem se do stavění poprvé pustila, byla jsem hodně nervózní, jak bude výsledek vypadat. Ale musím se pochválit, Dračí hrad se mi povedlo postavit na první dobrou, z čehož mám dodnes velkou radost.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz