Hlavní obsah
Cestování

Vánoční trhy v Českých Budějovicích, za hodně peněz málo muziky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jana Beranová

Vánoční strom České Budějovice

Vánoční trhy v Českých Budějovicích nabízí zábavu pro malé i velké návštěvníky. Nechybí tu kolotoče, kluziště a spousta stánků, už před 20. hodinou také často zavřených.

Článek

Od návštěvy českobudějovických vánočních trhů jsem si opravdu slibovala mnohem více. Otevřené stánky s vánočními radostmi na každém kroku. Vůni svařáku, která se line mezi stánky. Z pódia měly znít vánoční koledy, které k Vánocům alespoň pro mne neodmyslitelně patří. Dominantou trhů měl být vánoční strom zářící do dálky. U vánočního stromu měl být betlém s jesličkami připravenými na narození Ježíška.

Co se musí českobudějovickým vánočním trhům nechat, je krásný vánoční strom. Ten, stejně jako okolní stánky, je opravdu pěkný. Pěkný je i betlém stojící v bezpečné vzdálenosti od vánočního stromu. Proč se od stromu distancuje, to je mi záhadou. Ale ještě větší záhadou pro mne je, jak je možné, že už nyní leží v jesličkách Ježíšek.

Na trhy do Českých Budějovic jsem dorazila lehce po půl osmé večer. Když už je to možné, chtěla jsem si je užít rozzářené. Jaké bylo mé zklamání, když jsem zjistila, že spousta stánků je tou dobou už zavřených. Co na tom, že trhy mají končit ve 21.00 hod.

Zavřené stánky asi nebyly to nejhorší. Celou dobu, kdy jsem na trzích byla, hrála poprocková kapela. Koledy za celou dobu nezazněly. Koupit na trzích svařák byl nadlidský výkon. Zato stánků s punčem na mnoho různých způsobů na místě bylo. Tradiční vánoční zboží by na místě jeden pohledal. Zato veselé ponožky a svítící čepice, o ty nouze nebyla.

Ceny z českobudějovických vánočních trhů mi nepřísluší komentovat. Byť mi přijdou vyšší, než by být musely, v porovnání s ostatními místy, která jsem navštívila, jsou v normálu. Jak ale za langoš, který podle ceníku stojí 100,-Kč, mohou chtít 130,-Kč, to je mi záhadou. A to jsem ani nechtěla přílohu navíc. Langoš, který jsem si objednala a který se shodoval s langošem na obrázku, stihl ve stánku záhadně podražit o celých 30,-Kč během doby, než jsem stihla udělat tři kroky a od přečtení nabídky se dostala k objednání. To je hodno zlatého Bludišťáka.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Vánoční trhy v Českých Budějovicích

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz