Hlavní obsah
Umění a zábava

StarDance: Muzikálový večer bez živé hudby, zato s více tanečníky

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Nihal Demirci Erenay, Unsplash

Tanec

Taneční večer se nesl v duchu muzikálů. V muzikálu musí protagonista ovládat tři disciplíny na velmi dobré úrovni, zpěv, tanec a herectví. Ve StarDance hlavně tanec a nasazení výrazu se také počítá.

Článek

Muzikálový večer

Muzikálový večer se lišil oproti ostatním v absenci živé kapely a v sestavování choreografií. Profesionální tanečníci si museli poradit s choreografií nejen páru, ale i tanečníků, kteří jejich číslo dotvářeli. Většina celebrit se shodla, že se na tuto spolupráci těší a že se možná pozornost jak poroty, tak diváka více rozptýlí. Přeci jenom na parketu je zkrátka s více tanečníky jiná energie, než když svojí energií musí celý sál zaplnit jeden taneční pár.

V muzikálovém večeru jsme mohli obdivovat cha chu a rumbu z latinsko-amerických tanců a quickstep ze standardních tanců.

Cha cha Lucie Vondráčkové a Lukáše Bartuňka

Večer otevřela Lucie Vondráčková s Lukášem Bartuňkem. Předvedli nádhernou cha chu. Vybrali si muzikál Moulin Rouge a tančili na píseň Lady Marmalade. Lucie byla ve svém živlu a každý pohyb, každý krok i každý výraz ať už směrem k Lukášovi, k ostatním tanečníkům, k porotě či k divákům byl naprosto přesný a pro mě dokonalý. Lucka s Lukášem diváky dokázali perfektně vtáhnout do děje. Lucie zde zúročila pohybové nadání, píli a preciznost, muzikálnost a herecké dovednosti. Bylo vidět i u profesionálního tanečníka Lukáše Bartuňka, že si toto číslo velmi užívá a Lucie měla dost sólových partů, které zvládla bravurně.

Porota ji naštěstí pochválila jak hudebnost, tak technické provedení, propnutá kolena (na což je zejména ženská část poroty háklivá) a odrolované nášlapy. Trošku jsem čekala vyšší hodnocení (alespoň dvě devítky), avšak porota zvedla 8, 8, 7 bodů.

Quickstep Jany Paulové a Robina Ondráčka

Dalším tancem byl quickstep od Jany Paulové a Robina Ondráčka. Diváky vtáhli do muzikálu Chicago s písní And All That Jazz. Diváci jsou zvyklí na určitý nadhled, kterým Jana Paulová vždy potěší. Nezklamala ani tentokrát. Bohužel v tanci jako takovém bylo vidět mnoho chyb a opravdu přešlapů, což se odrazilo v celkovém dojmu, nestabilitě a nejistotě. Dokonce omylem i kopla svého tanečního partnera. Nohy jí tentokrát neposlouchaly a nešlo si toho nevšimnout. Co ale musím pochválit byla zvedačka na konci tance, kdy se Jana Paulová totálně odevzdala Robinovi Ondráčkovi. I když trochu bylo vidět, že se už těší na konec tance.

Koneckonců po hodnocení poroty, která si samozřejmě všech chyb a nedokonalostí hlavně v oblasti nohou a kroků všimla, to Jana Paulová ani nepopírala a souhlasila s nervózním výkonem. Avšak její šarm je vždy něčím navíc a když si vezmeme v úvahu její věk, tak vidíme pořád velmi dobrou pohybovou úroveň. Porota hodnotila 6, 7, 6 bodů.

Rumba Martiny Ptáčkové a Dominika Vodičky

Rumba je milostný tanec. Martina Ptáčková a Dominik Vodička tančili na hudbu z muzikálu Jesus Christ Superstar na píseň Could We Start Again, Please? Myslím si, že zrovna Martině Ptáčkové pomohlo, že rumbu zakomponovali do muzikálu s taneční company. Je pravda, že jsem se několikrát přistihla, že se dívám na to, jak tančí Dominik či ostatní tanečníci a nedívám se na Martinu Ptáčkovou. To se mi stává v případech, když mě tanec celebrity nezaujme. Nicméně jsem toto číslo zhlédla několikrát. Vyzdvihnout lze práci paží a dlaní, pohyby působily elegantně. Nohy ale nefungovaly dobře a z charakteru milostné a vášnivé rumby jsem toho moc nezachytila. Možná v závěru tance, když se Martina s Dominikem chytli za ruku, to bylo působivé.

Podle poroty se Martina zlepšuje, dle mě hlavně ve standardních tancích. Dominik vytvořil výbornou choreografii. Tatiana Drexler podotkla, že by možná i na základě choreografie uvěřila, že to je rumba, kdyby nebyla taková odbornice. Pár si od poroty vysloužil 6, 6, 6 bodů.

Cha cha Marty Dancingerové a Martina Prágra

Tento pár nás zavedl do školních lavic muzikálu High School Musical-We’re All In This Together. Marta s Martinem předvedli krásnou chachu, Marta výborně zvládla rytmiku, viděli jsme krásně rychlé nohy s propnutými koleny a Martě nechyběl ani výraz a skvěle zvládnutá choreografii.

Od poroty si Marta vyslechla slova pochvaly a i názor, že může ještě ve svém výkonu pokročit. Od poroty se tento pár dočkal vysokého hodnocení 9, 9, 9 bodů.

Quickstep Terezy Pruckové a Patrika Hartla

Tak tady se Patrik Hartl sice snažil, ale ačkoliv se tanec jmenuje „rychlý krok“, pro Patrika Hartla je zřejmě stále pomalý. Potřeboval by zrychlit, aby se měla kam vstřebat jeho energie a nadšení z jeho účasti v soutěži. V sólových pasážích působil trošku udýchaně a zmateně, v pasážích s tanečnicí Terezkou Pruckovou bylo vidět, že ona ho musí brzdit a držet tzv. na uzdě. Celkem se jí to podařilo dle slov Tatiany Drexler dokonce v hudbě. Muzikálové číslo jakž takž, na technice i postavení je co zlepšovat. Avšak jeho humor a nezaměnitelný smích vnáší do soutěže něco navíc, čímž si získává u diváků sympatie. Tančili na píseň Hello, Dolly.

Porotci ohodnotili tento pár 7, 7, 7 body.

Rumba Adriany Maškové a Filipa Blažka

Adriana Mašková a Filip Blažek zatančili rumbu z muzikálu RENT na píseň Seasons of Love. Rumba velmi obtížný tanec jak na techniku, tak na výraz a příběh mezi mužem a ženou. Kroky rumby jsme viděli, ale že by rumba proplula do celého pohybu těla u Filipa, to se bohužel nestalo. Přesto musím ocenit začátek choreografie, kde Adriana i Filip obchází ostatní taneční páry a spojí ji ruce a oni od tohoto okamžiku začnou spolu tancovat. Pomyslný impuls k začátku milostného příběhu. Filip Blažek vyniká v této soutěži svým charisma. Také se mi moc líbila závěrečná figura Adriany a Filipa.

Porotce Jan Tománek zhodnotil tanec, že sice nebyl výborný, ale bavil ho. Filip působil na parketu sebejistě. S tím souhlasil i Richard Genzer a Tatiana vyzdvihla fakt, že Filip působí zkrátka ve všech tancích přirozeně. Od poroty dostali 7, 7, 7 bodů.

Quickstep Kateřiny Bartuněk Hrstkové a Oskara Hese

Tento pár předvedl už několikrát vysokou úroveň tanečních čísel. Dnes se Kateřina s Oskarem mohli doslova vyřádit v muzikálovém večeru a také to udělali. Tančili na píseň od Christiny Aquilery Show Me How You Burlesque. Quickstep byl rychlý, rozverný a svižný se správnými kroky i skoky. Občas bylo sice malinkaté zaváhání, ale to lze přehlédnout. Tento pár je kromě toho i velice sympatický. U Oskara Hese se neustále přesvědčujeme, že geny se prostě nezapřou…

Porota tento pár velmi chválila, jen pan Jan Tománek podotkl, že by chtělo quickstep ještě vylepšit a Tatiana Drexler poradila vylepšit postavení a více se „rozběhnout“ do prostoru. Vysloužili si za tento tanec 10, 10, 8 bodů.

Rozhodně byl tento večer kouzelný, muzikálová čísla jsou zajímavá obtížnější choreografií s ostatními tanečníky. Také Markovi Ebenovi se podařilo publikum i porotu často rozesmát.

Text zpracován na základě zhlédnutí 5. soutěžního večera StarDance 2024, 13. řady.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz