Článek
Slowfox od Vavřince Hradilka a Kateřiny Bartůněk Hrstkové
Líbila se mi vybraná píseň na tanec slowfox. Vavřinec Hradilek se zmínil, že si ji vybral sám a tak je rád, že si na ni může zatančit. Měla nádech country a tento styl Vavřincovi vyhovoval. Myslím si, že Kateřina Bartůněk Hrstková vybírá netypické skladby pro tance. Je to sice originální, ale možná ještě pro Vavřince obtížnější na nácvik tanců. Nicméně od minulého kola se dostal zpátky do svého sedla a měl krásné držení a skvělou zvedačku. Ve slowfoxu by se měl pár snažit urazit co nejdelší dráhu, k tomu chyběla správná délka pohybu nohou. Kroky měly být delší. Do tance se zamotaly i jiné taneční styly jako jive, samba, west-cost swing a country i podle odborné poroty. Toto zmínil pan Zdeněk Chlopčík. Já bych to country asi odpustila, protože píseň měla tento nádech.
Každopádně to byl tanec, a to se má v této soutěži odehrávat.
Paso doble, co opět nebylo od Josefa Maršálka a bylo od Adriany Maškové
Skoro se mi chce napsat jen od Adriany Maškové. Je mi líto, ale od Josefa Maršálka to dle mého názoru opravdu paso doble nebylo, leda s obráceným obloukem, jak podotkl pan Chlopčík. Písnička byla vybraná perfektně, krásná melodie a ohromné napětí. U pana Maršálka jsem žádné napětí neviděla, jenom určité trápení - už ať je konec skladby. Vím, že porota oceňovala práci rukou, dejme tomu s tím bych mohla souhlasit. Výraz v tváři už ale vyjadřoval něco jiného než náboj.
Adriana Mašková tančila opět skvěle a zdá se mi, že tančí za dva.
Jak řekl pan Genzer, byl to tanec, nebyl to tanec…
Každopádně to nebyl tanec paso doble.
Docela mě mrzelo bodové ohodnocení, které předčilo tanec Vavřince Hradilka.
Rumba od Ivy Kubelkové a Martina Prágra
Rumba je technicky i výrazově velmi obtížný tanec. Střídají se rychlé ostré pohyby s extrémně pomalými. Do toho je potřeba vnitřní procítění a naprostá koncentrace na pohyb, rytmus a kroky. O rumbě se říká, že je to milostný a vášnivý tanec.
V podání Ivy Kubelkové a Martina Prágra jsme viděli krásný procítěný a dotažený tanec v rámci pohybu nohou i paží. Iva nasadila trefný výraz ve tváři a bylo vidět, že je přítomna na parketu a reaguje velmi dobře na svého tanečního partnera.
Paní Taťána Drexler vyzdvihla kromě jiného krásnou čistou choreografii rumby. S tím se ztotožňuji.
Ohodnocení poroty bylo vysoké a zasloužené.
Iva Kubelková je moderátorka, a tak její odpovědi bývají poměrně dlouhé. V tomto díle i inspirativní.
Paso doble od Evy Adamczykové a Jakuba Mazůcha
Tento tanec mě naprosto uchvátil a ohromil. Od začátku do konce jsem téměř nedýchala. Takové napětí od Evy i Jakuba se přeneslo bez ztráty kytičky i do obývacích pokojů diváků. Dopomohla k tomu i vynikajícím způsobem provedená i vybraná hudba. Měla jsem pocit, že jsem v Národním divadle na baletně - tanečním vystoupení. Zkrátka nádhera. Napětí, dokonalý pohyb, náboj v celém těle, dokonalá souhra. Ostré rychlé akce, práce s tělem a neskutečný odehraný příběh mezi tanečníky. Skvělý skvělý skvělý výkon.
Kdyby to šlo, porota by dala klidně 20,20,20 - ale bohužel to nelze.
Pan Chlopčík dodal, že takovéto paso doble s příběhem už dlouho neviděl.
Nejvyšší hodnocení je zde rozhodně namístě. 10,10,10.
A ještě ten tanec měl přesah. Nádherná zvedačka věnovaná Markovi a Lence a k tomu honorář Jakuba Mazůcha pro centrum Paraple. Další krása.
Rumba od Dariji Pavlovičové a Dominika Vodičky
Když se podíváme na vývoj Dariji Pavlovičové, tak vidíme neustále zlepšování. S trémou si dokáže každým kolem lépe a lépe poradit. Rumba je těžký tanec, je tam mnoho okamžiků, kde se tanec může zvrtnout. Darija s Dominikem si tanec krásně prožili a reagovali na sebe. V pojetí Dariji se jednalo spíše o něžný tanec s milostným nádechem. Vášeň se tam neobjevila, ale myslím si, že je to dobře. Že Dominik Vodička správně postavil choreografii adekvátně věku Darji.
Opět se osvědčil vynikající výběr i vynikající provedení písně o fialkách.
Ta píseň zkrátka vtáhne diváka do děje. Co mohu asi nejvíce ocenit byla očividná lehkost pohybu a uvolnění paží.
Porota ohodnotila pár vysokými čísly a opět zaslouženě.
Společná choreografie párů s lidmi na vozíčku od Marka Zelinky
Veronika Kovářová, Lenka Brisudová, Daniel Antala, David Zika a Alice Valehrachová
Krásné společné číslo završilo benefiční díl, ve kterém se tančilo a přispívalo pro centrum Paraple, jehož zakladatelem je pan Zdeněk Svěrák.
Je prima, že takovéto akce existují a vybrané peníze jdou na správný a prospěšný účel.
Autorský text
Zpracováno na základě přímého přenosu ČT StarDance XII: 7.soutěžní večer