Hlavní obsah
Názory a úvahy

Ceny energií: Věrnost dodavatelům se nevyplácí

Foto: Jindřich Bíža, vlastní foto

Měníte často dodavatele energií nebo spíš patříte k těm věrným a stálým?

ČEZ zlevňuje elektřinu a plyn o stovky korun. Zákazníci tak mohou ušetřit až tisíce korun ročně.

Článek

Zlevňují prý i další dodavatelé energií. Zlevňují snad všichni, a už delší dobu, jenom ne ten můj. Pro jistotu ho jmenovat nebudu, ale prozradím, že na trhu s elektrickou energií patří spíš k těm větším.

Když mi od něj letos v létě přišel domů dopis s návrhem na podpis nové smlouvy na zajištění dodávky fixované elektřiny, užasl jsem. Očekával jsem totiž, že mi nabídnou – s ohledem na klesající ceny na trhu s energiemi  – výhodnější cenu, než kterou jsem měl doposud. Přepočítal jsem se - cena jedné kWh u něj opět stoupla. Nechápu proč, protože v dopise to byl on, kdo zmiňoval klesající ceny energií, a radostně mi v něm oznamoval, že mi může nabídnout lepší cenu.

Navíc vyúčtování, které mi od něj přišlo, mne vůbec nepotěšilo – místo očekávaného přeplatku v řádu desetitisíců korun mi přišla směšná částka ve výši 4 000 kč (přitom spotřeba za účtované období byla výrazně nižší než v předchozím období!). Vzhledem k tomu, že v domě už dva roky topíme tak, že kdybych na termostatu snížil teplotu o 10 °C, tak se naše domácnost může obejít bez ledničky a chladit potraviny můžeme v obýváku, mi to přišlo víc než podivné.

Ale nejvíce mne namíchlo zjištění, že můj dodavatel elektřiny nabízí novým zákazníkům mnohem lepší ceny než těm stávajícím, mezi které patřím. Opravdu mi dělá problém pochopit tuto absurdní obchodní strategii. Přece současní odběratelé by měli být před novými naopak zvýhodňováni, minimálně už jen za věrnost! A také by měli dostávat nějaká zvýhodnění, jako je tomu u některých pojišťovacích společností, které svým dlouholetým klientům nabízejí „bonusy“.

A třeba v mém konkrétním případě bych měl mít elektřinu snad i zdarma; cožpak je možné žít v takovéto zadrátované krajině? Pohleďte sami.

Foto: Jindřich Bíža, vlastní foto

krajina u Sokolnic

Foto: Jindřich Bíža, vlastní foto

rozvodna u Sokolnic

Ale proč se vůbec nervuji… Cožpak se k zákazníkům lépe chovají mobilní operátoři? I oni nabízí lepší ceny novým klientům než těm, kteří jsou u nich deset a více let. Ale abych byl objektivní: asi před čtyřmi roky jsem mohl využít výhodné nabídky koupě firemního telefonu s tabletem zdarma. Dychtivě jsem letěl do nejbližší prodejny. Pracovníci ve firemních tričkách se chvíli štrachali v počítači a pak mi oznámili, že mám smůlu: kdysi, někdy, jsem se opozdil s jednou platbou (opakuji - s jednou za 20 let!) za jejich služby. A tak jsem utřel nos.

Ale to jsem trochu odbočil, takže zpátky k energiím: abychom letos ušetřili za topení, pořídili jsme si s manželkou v předstihu dva pejsky. Každý večer jim dovolíme skočit do naší společné postele, a oni se odvděčují tím, že nám zahřívají studené nohy. Jsou to dvě výkonná bio kamínka, jen v noci nesmí moc chodit přes naše hlavy.

Takže na závěr pokládám kruciální otázku: Co udělat s tím, aby si dodavatelé vážili více svých dosavadních zákazníků, a nedělali z nich hlupáky?

Anketa

Došlo u vašeho dodavatele energií ke snížení cen?
ano, a využil jsem toho
50 %
ano, a nevyužil jsem toho
0 %
Nevím
50 %
Dodavatele jsem změnil
0 %
Jsem v elektřině soběstačný
0 %
Celkem hlasovali 2 čtenáři.

Zdroje:

foto rozvodny v Sokolnicích u Brna

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz