Článek
Nebudu vás trápit nějakou delší slohovou prací. Chápu, že máte málo času a někam spěcháte, stejně jako já. Ale tohle vám říct musím, protože se to může týkat i vás.
Před dvěma léty jsem si ve své (nejmenované) spořitelně potřeboval něco vyřídit. Mladá, velmi ochotná pracovnice pobočky se na závěr jednání podivila tomu, proč jsem si nezřídil speciální variantu účtu, u které není potřeba platit žádné poplatky za jeho vedení. Stačí jen 2× vybrat peníze z bankomatu, nebo něco zaplatit. Jestli takový účet chci. No kdo by nechtěl!
Dva roky fungovalo vše k mé plné spokojenosti. Prvního jsem se vždy přesvědčil, že poplatek za vedení účtu je „0“. Prostě paráda. Řekne se, pár uspořených desetikorun, ale ve výsledku je to za rok několik stovek. Vše, jak říkám, fungovalo - až do 1. března 2025.
Otevřu bankovní aplikaci a ejhle: ve výpise je poplatek za vedení účtu ve výši 100 kč. Jak to, ptám se v duchu. Něco se změnilo? A proč mi nikdo nic neřekl? Náhle si všímám u dané transakce tlačítka „Reklamovat“. Kliknu na něj a do formuláře napíšu stručné „něco se změnilo? Díky.“ Netrvá to ani deset vteřin a smskou mi přijde upozornění, že věc se brzy vyřídí.

Výpis z účtu ukazuje na neoprávněný poplatek za vedení účtu
Banka nelže. Opravdu ještě ten den večer (1.3.2025) se mi vrací stovka na účet. No jo, říkám si, ale co když to nejsem jen já, kdo byl „málem (určitě jen na základě nějaké systémové chyby) okraden“? Co když to jsou tisíce až deseti tisíce lidí? Protože spousta klientů, zejména těch starších si účet na počítači nekontroluje. Asi bych nad tím mávl rukou, ale pak jsem si řekl, že takhle to tedy fakt nejde. Že je dobré o tom napsat, aby lidi viděli, co se může stát, byť - jak říkám - zřejmě omylem.
Stejně mi stále vrtá hlavou, co by se stalo, kdybych ten poplatek nereklamoval. To bych o tu stokorunu přišel? Prostě, abych celou věc uzavřel: podívejte se na svůj účet, vy všichni, co máte vedení účtu zdarma, zda vám banka neoprávněně nestrhla nějaké peníze. A pokud ano, budu rád, když se vyjádříte v diskuzi.
Protože pokud by nás bylo víc, pak už jde o docela slušný obnos, a spořitelna by neměla hrát „mrtvého brouka“, ale peníze vrátit a omluvit se.
To nejlepší na závěr: do mailu mi příští den přišla zpráva ze spořitelny, jak jsem byl spokojen s vyřízením reklamace, ať chování spořitelny oznámkuji. Tak fakt nevím, zda se mám smát anebo plakat. Protože z jejich strany omluva žádná.
Co byste udělali vy? Napsali byste? A co?