Článek
Možná jste hned uhodli, že jde o letitou reklamu na kofolu, ve které jde tatínek s malou dcerkou zasněženým lesem. Tatínek říká holčičce: „A když to vydržíš až do večera, nepapat, tak uvidíš zlaté prasátko“. Dívenka se zeptá: „A tati, bude mít ty zlatý zahnutý zuby nahoru?“ Tatínek při řezání stromku pilkou: „Musíš vydržet a budou i zuby!“ Dívenka opáčí: „Ne, ne, já nemusím. Já už ho vidím!“ Konečně, podívejte se na ni.
Musím přiznat, že jsem až po letech zjistil, že to má být reklama na kofolu. Dlouho mi unikala její druhá část. Nějak jsem si ji nikdy nepospojoval s tou první. Ale to je vedlejší. Reklama se mi po léta líbila, ale až letos ve mně nastal nějaký podivný zlom. Zřejmě jsem před těmito Vánocemi ztratil imunitu vůči reklamě zobrazované na obrazovkách 10× za jedno odpoledne. „Když ji miluješ, není co řešit“. Obávám se, že jsem se odmiloval.
Jasně, i reklama která dráždí, je dobrou reklamou. Z pohledu reklamního byznysu možná tou nejlepší. Co na to ale televizní divák, který tuto reklamu viděl za posledních dvacet let (vznikla v roce 2003) více než deset tisíckrát? Kdo mu zaplatí prášky na jeho nervy?
Prášky. Je to asi nějaká asociace -právě jsem si vzpomněl na další reklamu. Reklamu z roku 1992 na prášek Vizir. Pamatujete ještě na slogan „Vy zíráte, my zíráme. Vizir, zářivě bílé prádlo“ ? Dnes spíš zírám na tehdejší úroveň televizní reklamy. Zazírat můžete i vy.
Ale zpět k reklamě s prasátkem. Třeba tato reklama, přes svoji velkou četnost v televizním vysílání, patří k Vánocům stejně neodmyslitelně, jako písnička od Janka Ledeckého „Sliby se mají plnit o Vánocích“. Jenže, tu aspoň nehrají 10× za jedno odpoledne. A proto sem vkládám anketu.
Anketa
Zdroje:
vlastní autorský text
videa z Youtube.com