Hlavní obsah
Názory a úvahy

Hřib do Strakovky, nebo rovnou na Hrad?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiří Paroubek

Sjezd donedávna vládní pidistrany Pirátů bude v krátké době rozhodovat o nástupci zcela neschopného bývalého místopředsedy vlády pro digitalizaci a vůbec IT, Bartoše.

Článek

Už se přihlásilo několik zájemců, ze kterých několik desítek skalních členů pirátské strany bude vybírat budoucího předsedu. Tedy, předsedu strany, kterou již nelze resuscitovat. Největším výtečníkem, který se do komparzu na předsedu zatím přihlásil, je bývalý pirátský primátor Prahy a nyní náměstek primátora pro dopravu Z. Hřib.

Do funkce primátora a obecně do veřejných funkcí šel tento muž odvážně. A to bez jakékoli předchozí průpravy ve veřejné sféře. Tím mám na mysli např. práci v zastupitelstvu městské části. Ale on do funkce primátora vplul také bez jakýchkoliv manažerských zkušeností a bez jakékoliv odbornosti. Pomíjím to, že Z. Hřib je absolventem Lékařské fakulty UK, ale jako lékař nikdy nepracoval. Živil se spoluprací s farmaceutickými firmami.

V novém volebním období před dvěma lety se stal na základě slabších volebních výsledků Pirátů „jen“ náměstkem primátora hl. m. Prahy pro dopravu. To už ovšem není reprezentativní funkce jako funkce primátora, ve které stačí plkat se spřátelenými mainstreamovými médii něco o Praze. Teď už je to zcela konkrétní práce, pro kterou Z. Hřib nemá vůbec žádnou odbornost. Není dopravním inženýrem, není zkušeným manažerem v jakékoliv oblasti, ve které by byl schopen řídit velmi složité problémy, v tomto případě problémy dopravní. A s touto průpravou, s nulovými odbornými znalostmi a nulovými manažerskými zkušenostmi ze soukromého sektoru, z podnikatelské sféry, se odvažuje řídit pražskou dopravu. V Praze za jeho působení a působení jeho odborníků, které si do odboru magistrátu sám vybral, anebo jejichž neschopnost toleruje, je těžké najít v dopravě něco dobrého. Jednoduše proto, že neví, jak by to mělo fungovat lépe.

A tak v Praze nastal chaos v dopravě, který tu nikdy nebyl. Omezení provozu Barrandovského mostu se prodlouží pravděpodobně o dalších deset měsíců, a pořizovací cena celé stavební akce bude zřejmě dvojnásobná. Ale pan Hřib je spokojen. Nepřipadá mu to vůbec divné a mainstreamová media, známá z náklonnosti k Pirátům, jej nevedou vůbec k odpovědnosti. Kousek od Barrandovského mostu se staví Dvorecká lávka. Bude to most svého druhu, žádná auta na něm, jen tramvaje a pěší. Co na tom, že těch pěších bude tak asi deset za hodinu a možná nějaký ten kolista. Prostě, za 1,5 miliardy korun investice na vytírání očí Pražanům: my stavíme nové mosty.

Hřib a jeho lidé v Praze přistoupili v průběhu léta k uzavírání komunikací často souběžných, což vytvářelo velké dopravní zácpy na jiných významných komunikacích. Každý den Pražané musí strpět dlouhé čekání na Strakonické ulici směrem do centra. A přes léto byla také uzavřena s velkou objížďkou pro automobily prakticky souběžná komunikace vedoucí Slivencem. Tamní starostka v posledních pěti letech nechala hlavní tah Slivencem rozkopat a uzavřít snad třikrát. Jděte se všichni podívat do Slivence, nebudete věřit svým vlastním očím. Chodníky jsou osázeny úžasnými, různobarevnými kostkami s vkusnými vzory. A jděte se podívat současně na jednu z hlavních tříd města, Revoluční ulici v centru Prahy, která má chodníky v dezolátním stavu. A ještě k tomu poblinkané a pomočené po večerních návštěvnících, často turistech. Jízda automobilem současnou Prahou připomíná překážkovou rallye. Je to vysilující pro Pražany, návštěvníky hlavního města i pro těch čtvrt milionu lidí, kteří dojíždějí do Prahy za prací.

Prostě, takový odumřelý mozkový závit, jaký má zřejmě náměstek primátora Z. Hřib, nemá obdoby. A tenhle člověk ještě má odvahu myslet na další politickou kariéru, a to dokonce vyššího řádu, nežli v jakém je nyní. To je prostě totální neschopnost reálně zhodnotit svůj osobní potenciál. Ale vlastně ho Pirátům v čele přeji. Tím se uzavře ta trapná kapitola české politiky, která bude v historii poměřována s výkony borců z Věcí veřejných a Bursíkových Zelených.

Mohlo by to být také poučení pro české voliče, kteří stále hledají nová zázračná řešení. Zázračná řešení neexistují. Rozhodnutí koho volit by nemělo být ovlivněno vydařeným designem plakátů a krásnými řečmi představitelů stran, o kterých občané do té doby neslyšeli.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz