Článek
Filip Turek se narodil v roce 1985 jako obyčejný kluk z Jižního Města v Praze a jeho dětství bylo skromné. Právě Jižák z něj prý udělal tvrdého chlapa, který se nebojí ani černého humoru. Jeho otec byl malíř na Akademii výtvarných umění, což mu nedávalo moc příležitostí pro jeho ambiciózní plány, ale dost možná to vysvětluje jeho pozdější smysl pro design automobilů. Jedno je ale jisté, máte-li tátu umělce a chcete-li Jaguara, musíte si na něj prostě vydělat sami.
Filipovi se to povedlo už ve 23 letech. Rodiče mu prý půjčili jen pár desítek tisíc do základu a na zbytek si prý vydělal sám. Živil se tehdy jako automechanik, majitel baru a investor. Geniální moment nastal v roce 2006, kdy Turek prohlásil, že auto je nejlepší investice. Všichni okolo něj kroutili nad touto myšlenkou hlavu, ale ti, co mu tehdy dali za pravdu, dost možná teď mají v garáži vozy s desetinásobnou hodnotou.
Filip později založil Jaguar Club ČR, stal se jeho prezidentem a začal pomalu kupovat vzácná britská auta, tak jako třeba jiní sbírají pivní tácky. V té nejlepší době totiž vlastnil okolo 80 vozů. Dnes už jich má pouze okolo 20, mezi nimi jsou však kousky jako Chrysler Imperial Le Baron po gabonském diktátorovi, první vyrobený Roll-Royce Camargue nebo prototyp Aston Martin DB7.
Turek ale není jen sběratel aut, ale také závodník. V letech 2015-2018 závodil ve Formuli 4, kde dokonce jedenáctkrát zvítězil. Média některé jeho úspěchy v závodění zpochybnila, s tím, že závodil s neúměrnou konkurencí. Ale co, že? Vítězství je prostě vítězství, nebo ne?
Před nějakou dobou se však Filip Turek rozhodl, že auta už nestačí. Začal přemýšlet nad vstupem do politiky a stal se europoslancem. A konečně tento rok pak za Motoristé sobě kandidoval do Poslanecké Sněmovny. A vida, získal přes 150 tisíc preferenčních hlasů. Překvapivý výsledek, který dokazuje, že Green Deal a spalovací motory jsou pro mnoho lidí zásadní téma. Motoristé požadují, aby se Turek stal ministrem zahraničí.
Není překvapením, že Turek má kromě aut rád také rychlou jízdu, se kterou se dokonce chlubil na sítích. Tehdy sdílel fotku, kde ukazoval rychlost 324 km/h, tvrdil však, že takto řídil v Německu, což je jistě polehčující okolnost, která na celou situaci vrhá úplně jiné světlo. Fotka však bohužel ale připomínala českou silnici D5, kde je povolená rychlost 130 km/h. Ups.
Pak tu je ještě záležitost s trestím oznámením od bývalé partnerky Turka, která tvrdí, že ji měl psychicky i fyzicky ubližovat a nepovolená stavba u jeho domu v Dubči. Turek to vysvětlil jako „mediální lynč před volbami“. No a teď ona všemi médií probíraná kauza jeho facebookového účtu, kde měl hajlovat a vyjadřovat se rasisticky a xenofobně a bůhví jak ještě. Ať je to pravda či není – není už těch podezření na případného ministra zahraničí ale trošku moc?
Použité zdroje: