Hlavní obsah
Lidé a společnost

Spatřil něco neuvěřitelného: Příběh muže, který nahlédl za hranici smrti!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: DALL-E (vytvořeno umělou inteligencí)

Pan Zdeněk prožil klinickou smrt, během níž se ocitl na cestě mezi životem a smrtí. Jeho vyprávění popisuje setkání s tajemnou bytostí, které mu přineslo nový pohled na to, co se odehrává po smrti.

Článek

O tom, jak klinickou smrt prožívali někteří lidé, se v časopisech zaměřených na záhady a tajemno píše poměrně často. Nechme ale promluvit člověka, který prožil něco podobného. Pan Zdeněk bydlí na okraji Prahy. Je ateista a nikdy nevěřil v posmrtný život. Přesto si někde ve skrytu duše přál nahlédnout za onu pomyslnou oponu života. A to se mu také podařilo.

„Jednoho dne jsem dostal infarkt,“ začíná své vyprávění. „Záchranka mě vezla do nemocnice. Nic mě nebolelo, jen jsem pociťoval únavu. Chtělo se mi moc spát. To jsem ještě nevěděl, že umírám.“ Pan Zdeněk byl převezen na jednotku intenzívní péče. A tady se také odehrála věc, na kterou nikdy nezapomene.

„Ležel jsem na nemocničním lůžku a najednou jsem viděl veliké, duhové kruhy, které se pozvolna otáčely a pokládaly k zemi. Pak se přede mnou otevřel ohromný tunel. Barevné kruhy se protáhly v cesty, a ty pozvolna plynuly. Zaslechl jsem jakýsi hlas, který mi říkal - pojď, přišel tvůj čas.“ Pan Zdeněk byl v agonii a teprve po této výzvě si uvědomil, že umírá. Stál před otázkou, zda opustit tento svět či nikoliv. Jeho „Já“ vstalo z těla a překročilo jakýsi pomyslný práh. A tu se opět ozval onen hlas: „Stoupni si na cestu, ta tě povede.“ Pan Zdeněk ale nevěděl, který z barevných pruhů patří jemu. Na jeden si stoupl a byl zvolna unášen kamsi do neznáma.

„Zalil mě pocit nesmírného blaha a krásy. Někde v ohromné dálce, a přece blízko, jsem viděl překrásnou krajinu a v ní zářivou bytost.“ Pacient přitom viděl sám sebe, jak leží na nemocničním lůžku, sebe, jak kráčí po cestě, ale i personál nemocnice, v níž byl. „Ještě je brzy, chci žít ještě několik let,“ prosil Zdeněk, který poté sestoupil z cesty a vrátil se do svého těla. Kruhy se uzavřely a tunel zmizel.

Díky kvalitní resuscitaci a dovednosti lékařů pan Zdeněk dál žije. Umírat bude ještě jednou, ale strach ze smrti už nemá. Je přesvědčen, že život po smrti pokračuje. Světelná bytost, která se v jeho prožitku objevila, je prý povznesena nad lidským pachtěním a nechce od člověka nic jiného než lásku ke všemu živému. Pan Zdeněk zůstal i nadále ateistou a nestojí o žádné náboženství.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz