Hlavní obsah
Lidé a společnost

Tajemné kruhy v obilí: Člověk, příroda nebo někdo jiný?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: sirk_nala, CC BY 3.0, prostřednictvím Wikimedia Commons

Kruhy v obilí už desetiletí přitahují pozornost svou symetrií a složitostí. Často v sobě skrývají anomálie vyvolávající otázky o jejich původu. Je za nimi lidské umění nebo hlubší mimozemská komunikace?

Článek

Od doby, kdy se na naší planetě objevily první piktogramy v obilí, uplynulo přes padesát let. Za kolébku tohoto fenoménu, jinak nazývaného CROP CIRCLES, je považována Anglie. Tam se také nejzajímavější úkazy vyskytují dodnes. Zkoumání piktogramů se od té doby věnuje řada badatelských skupin a jednotlivců. Dodnes se však nepodařilo jednoznačně prokázat jejich původ. Je jasné, že za některými stojí člověk nebo přírodní síly. Ale jsou tu i takové, u kterých se předpokládá jiný než pozemský původ. U posledně jmenovaných piktogramů se spekuluje o tom, jak vlastně vznikají. Domněnek a teorií je mnoho. Podle jedné z nich mají agrosymboly sloužit jako prostředek pro navázání komunikace mezi naší a mimozemskou civilizací.

S touto teorií přišli němečtí badatelé Joachim Koch a Hans Jürgen Kyborg, kteří v tomto směru provedli na půdě Anglie několik pokusů. Podle nich lze komunikaci navázat pouze na téma, které je blízké jak lidem, tak mimozemšťanům, třeba na téma vesmír. V červnu 1991 Kyborg s Kochem vytvořili vlastníma rukama piktogram, který se skládal ze dvou kruhů. Hned za tři dny se jim dostalo odpovědi v podobě piktogramu na polích farmy Tempel. Je zajímavé, že po podrobnějším zkoumání měl tento piktogram svůj protějšek na noční obloze. Lze jej totiž vypozorovat v centru Zimního šestiúhelníku (jedná se o kruhovité uspořádání šesti velkých souhvězdí).

Teorie komunikace je vůbec zajímavá, a to nejen v oblasti piktogramů v obilí. Za povšimnutí stojí i fakt, že při setkání třetího druhu, tedy setkání s mimozemšťany, setkání s duchy nebo jinými jevy spadajícími do škatulky záhad a tajemna, jsou účastníky těchto jevů často ti, kteří k nim mají nějak blízko. Je dokonce možné, že tomu tak bylo i v roce 1996 v jižních Čechách. Pan Pavel je novinář. V té době pracoval jako redaktor regionálních novin. Bylo léto, červenec. Pro novináře na malém městě docela pěkná okurková sezóna.

„Tehdy jsem měl na starosti přípravu titulní strany. Uzávěrka se blížila a já neměl do novin co dát,“ vypráví Pavel, který v té době bydlel na vesnici. „Bylo úterý. Krátce po půlnoci se ve vsi vypínalo pouliční osvětlení. Sedl jsem na kolo, vzal s sebou asi pět metrů dlouhou tyč a za tmy vyrazil do polí.“ Dva kilometry za obcí vytvořil pan Pavel kruh o průměru asi devět metrů. O dva dny později četli o piktogramu lidé v celém okolí.

Neuplynul týden a necelých dvacet kilometrů odtud, u Osady Vůsí na Písecku se objevil v té době nejsložitější piktogram v České republice. Agrosymbol připomínal rozevláté postavy francouzského malíře Miro. Na místo dorazili zástupci nejrůznějších organizací, které se předháněly v podání vysvětlení. Většina se shodla na tom, že je piktogram pravý, není vytvořený člověkem a nemá ho na svědomí přírodní síla. Mezi badateli byli i plzeňští ufologové. Pan Pavel se zmínil o piktogramu, který udělal (to, že je jeho autorem, však neprozradil), a požádal badatele, aby se na úkaz jeli podívat. Tak se také stalo. Odborníci asi po půlhodinovém zkoumání konstatovali, že kruh je s největší pravděpodobností pravý, vytvořený nejspíš větrným vírem.

Tady se nabízí otázka, zda se i v případě piktogramu u Vůsí nejednalo o komunikaci s jakousi vyšší inteligencí. Tato otázka je aktuální i přesto, že se o rok později podařilo prokázat, že nejsložitější piktogram, jehož ramena směřovala k posvátným horám, například Blaníku, je ve skutečnosti padělkem, který vytvořila skupina asi patnáctiletých mladíků. Je možné, že jakási vyšší moc použila lidské síly k „napsání“ poselství, kterému naše chápání stejně nedokázalo porozumět? Jak jinak bychom si totiž mohli vysvětlit veškeré anomálie, které se v agrosymbolu objevily. V piktogramu se ztrácel rádiový signál VKV, lidé se v něm necítili dobře, pes jednoho z badatelů nechtěl do symbolu vstoupit za žádnou cenu, v jednotlivých kruzích byly naměřeny vysoké hodnoty záporných energií, a tak bychom mohli pokračovat dál.

Na teorii o komunikaci úzce navazuje teorie zvaná Gaia, tedy teorie, podle níž je planeta Země živým celkem, který je schopen komunikovat. Kruhy v obilí mají být v tomto případě signálem varujícím člověka před dalším znečišťováním životního prostředí. Alespoň takový názor panuje mezi některými ufology. Je zajímavé, že celosvětový rozmach fenoménu kruhů v obilí nastává s náhlým technickým rozvojem lidské civilizace. I jistý polský občan amerického původu, George Adamski, tvrdil, že se v poušti Kalahari setkal s mimozemšťanem - Venušanem, jehož posláním bylo varovat lidstvo před znečišťováním vesmíru. Před vlastní sebezáhubou mohl lidstvo varovat například i piktogram, který se objevil v roce 1997 v Anglii, byl dlouhý cca 200 metrů a připomínal šroubovici DNA, tedy složku důležitou pro produkci dalších generací.

Za kruhy v obilí se do Anglie vydávají každoročně tisíce ufologů z celého světa. Málokdo z nich ale tuší, že řada z těchto „pravých piktogramů“ pochází z rukou předního britského badatele, kterým je Matthew Williams. Ten přišel na sklonku roku 1998 se zajímavým prohlášením, podle kterého právě v tomto roce se svými přáteli systematicky vytvářel padělky v obilí. V následném vysvětlení uvedl, že chtěl jen zjistit, jak je nebo není obtížné takto složité formace vytvořit. A jaký byl výsledek? Citujeme: „Během vytváření jsme zaznamenali mnoho neobvyklých jevů v polích a jejich okolí…, … pocítili jsme, že komunikujeme s mnohem vyšší inteligencí. Objevily se i jiné kruhy, jako zřejmá odpověď na ty, které jsme vytvořili. Díky zvláštním souhrám, které nastaly, například objevení téměř totožných obrazců v různých částech Země ve stejný den, kdy jsme pracovali, jsme museli dojít k závěru, že lidským tvůrcům (včetně nás) byla pro jejich výtvory dávána inspirace z mnohem vyššího zdroje.“ Vypadá to, že tento popis je až nápadně podobný tomu, co se odehrávalo v případě piktogramu u Vůsí. U Williamsových agrosymbolů byly totiž při jejich zkoumání také naměřeny nejrůznější anomálie.

Na světlo tak vystupuje jakési nové náboženství, kult, kdy vyšší inteligence prostřednictvím pozemského zprostředkovatele cosi sděluje. V biblických dobách k tomuto účelu sloužila izraelská archa úmluvy, hlasy z nebe, prorocké sny atd. Dnes jakoby komunikace mezi dvěma odlišnými světy probíhala poněkud odlišným způsobem. Dostáváme se tak k základní podstatě provázející téměř všechny paranormální jevy, legendy a mýty, a sice existenci vyspělejší (nadpřirozené) moci, která je tu někde s námi, ale o níž zatím nevíme.

A tak, až v létě narazíte na nějaký piktogram, pořádně si ho prohlédněte. Třeba v sobě skrývá poselství vzdálených světů, jejich obyvatel a bohů.

Zdroje: Milevské noviny 2. a 9.8.1996, wikipedia, coolmagazin.cz, vedazive.cz, kniha Kyborg: The Answer of Orion

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz