Hlavní obsah
Lidé a společnost

Mě tady nikdo předbíhat nebude!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: DALL-E

Generační konflikty v supermarketech: Denní realita plná nedorozumění a střetů mezi mladými a starými.

Skandál v supermarketu: Důchodkyně předběhla frontu a rozhořčený muž si to nenechal líbit! Žhavé detaily incidentu, který rozděluje názory veřejnosti. Kdo má pravdu v této válce generací?

Článek

Často od seniorů slýcháme, že se dnešní mladí lidé neumějí chovat, nemají dobré mravy a etiketu. To je možná pravda, ale máslo na hlavě mají i někteří důchodci. Zdůrazňuji, že někteří! Ikdyž nejsou vázáni pracovními povinnostmi, často se dopouštějí společenských prohřešků. Jedním z nich je například předbíhání ve frontách v obchodech, kde místo trpělivého čekání až na ně dojde řada, často ignorují školáky a pracující, kteří pospíchají do práce, aby, mimo jiné, vydělávali i na jejich důchody.

Nedávno jsem byl osobně svědkem incidentu v supermarketu, kde starší dáma suverénně předběhla frontu asi šesti lidí, aby se, jak „žíznivá čára“, dostala k právě uvolněné samoobslužné pokladně. Muž středního věku, který stál na začátku fronty, ji na její nevhodné chování slušně upozornil a ukázal na lidi čekající v řadě. Žena ale nereagovala. Zopakoval tedy znovu, že si musí stoupnout do fronty. Paní opět nereagovala a muži v tu chvíli „prdly“ nervy. Se slovy: „Mě tady nikdo předbíhat nebude!“ ženu odstrčil a košík s jejím nákupem položil na zem. Ta konečně pochopila a do fronty se zařadila.

To mi připomělo situaci, se kterou jsem se setkal před pár lety v tramvaji stojící na zastávce. Seděl jsem v posledním voze a díval se ven. Za tramvají se šinula stařena opírající se o francouzskou berli. Vtom zazněl zvukový signál, upozorňující, že se budou zavírat dveře. Když to žena zaslechla, rozběhla se a vztyčenou holí mávala na řidiče, aby si jí všimnul a počkal na ni. Pak, jak srnka, vyběhla tři schody směrem ke mně, vytáhla průkazku ZTP, mávala s ní přede mnou a dožadovala se uvolnění místa. To mě rozpálilo do běla a chybělo málo, abych zareagoval obdobně jako výše zmíněný muž. Ohlédl jsem se a když jsem uviděl, že v přední části vozu jsou volné sedačky, nekompromisně, ale s klidem, jsem ji nasměroval tam. Když mohla bez hole vyběhnout schody, těch deset metrů po rovince taky dojde…

K těmto příkladům můžeme přidat další často vídané nešvary některých důchodců, jako je neustálé drkání vozíkem do lidí stojících ve frontě před nimi, hlasité komentování cen v obchodech, neústupnost a nezdvořilost v jednání s obsluhou, či využívání slevových kupónů v nejvytíženějších hodinách, což zpomaluje proces nákupu pro ostatní zákazníky.

Takže, milí senioři, až zas budete chtít moralizovat mladé, měli byste se nejprve zamyslet nad tím, jak se sami chováte ve společnosti. Pokud očekáváte od mladších generací dodržování určitých společenských pravidel, měli byste sami jít příkladem. Respekt a ohleduplnost totiž musí být vzájemné, a to bez ohledu na věk.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz