Hlavní obsah

Zásilkovna: Firma, kde balíky doručuje Superman a stejně to s ní jde z kopce.

Foto: DEEPLY (vytvořeno umělou inteligencí)

Zásilkovna je snad jediná firma, která dokáže převézt balík z Prahy na Moravu a zpět za 102 minut. Co na tom, že ho nedoručí.

Článek

Na konci ledna jsem potřeboval odeslat balíček a rozhodl jsem se k tomuto účelu využít služeb Zásilkovny. Balíček byl adresován do Letovic na Moravě. To jsem ale ještě netušil, že moji zásilku bude doručovat nejspíš Superman. Údaje o adresátovi jsem zadal prostřednictvím mobilní aplikace a balíček odnesl ve čtvrtek večer na podací místo Zásilkovny v Praze Kobylisích. Jaké bylo moje překvapení, když mě hned v pondělí aplikace Zásilkovny upozorňovala, že se balíček vrátil zpět na podací místo s tím, že ho adresát nepřijal. Podíval jsem se tedy na historii zásilky (viz obrázek níže). Balíček byl z podacího místa svezen v pátek a na depo v Praze Štěrboholech dorazil v 15:24 hodin. Další informace o něm se objevuje o hodinu a 42 minut později v 17:05. U balíčku je informace, že ho adresát nepřijal. A tak se nabízejí dvě varianty toho, co se v inkriminovaných 102 minutách odehrálo. Buď došlo k pochybení v systému, či vlivem lidského faktoru, nebo v Zásilkovně pracuje Superman. Jinak si nedovedu vysvětlil, jak by se podařilo za tak krátkou dobu balíček dopravit na Moravu, aby ho zde adresát odmítl přijmout.

Foto: Josef Jiránek

Cesta zásilky, kterou doručoval zřejmě Superman

Stane se, řekl jsem si a dal se do řešení situace. Přece jen, balíček doručen nebyl, adresát ho nedostal, a já chtěl vrátit zpět zaplacené peníze za službu, která nebyla poskytnuta. Zkusil jsem hovor na infolinku. To jsem ale narazil. Komunikaci zajišťovala „plechová“ lady - robot, který vám zjistí akorát, kde se zásilka nachází a podá obecné informace jako jsou například ty o výdejních a podacích místech. Když na něj promluvíte, že chcete vědět proč nebyla zásilka doručena, odpoví, že nerozumí. Řeknete virtuálnímu asistentovi, že chcete mluvit s člověkem, nerozumí vám. Po zhruba pěti minutách snažení a odečtení 10 Kč kreditu na sim kartě, jsem nic nevyřídil. Při druhém pokusu se mi nějakým způsobem podařilo mluvit se živým operátorem. Nic jsem ale nevyřešil. Pracovnice jen dokola opakovala, že zásilku adresát odmítl převzít, ale nedokázala vysvětlit, jak ji ve 102 minutách dovezli z Prahy do Letovic a zpět. Když jsem požadoval vrácení peněz, odkázala mě na reklamační formulář. Nevybíravě jsem se s ní rozloučil - poslal jsem ji do patřičných míst - a vyplnil reklamační formulář. Do dnešního mi Zásilkovna nedala vědět, jak to s mojí reklamací vypadá. Možná jsem přišel o 109 Kč za neposkytnutou službu. Zásilkovna ale přišla o dalšího klienta.

Když jsem navštívil facebookové stránky Zásilkovny, překvapilo mě, kolik lidí si na její služby v poslední stěžuje. Stejně tak i na její inovativní způsob komunikace se zákazníky. Inu i s firmami, které mají slibné začátky to může jít z kopce. 

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz