Článek
Jak to začalo
Dne 12. 08. 2025 jsem si u tohoto e-shopu objednal ořechy. Platbu jsem provedl ihned po objednávce přes QR kód, takže peníze byly z mé strany uhrazeny bez zbytečného odkladu.
Krátce poté mi ale začaly chodit e-maily, že jsem objednávku neuhradil. Přitom platba už byla odeslaná. Navíc mi posílali jiné číslo účtu, než na které jsem zaplatil, a chtěli, abych poslal peníze znovu.
Až asi po týdnu se jim podařilo moji platbu „spárovat“. Říkal jsem si tedy, že se situace vyřešila, a čekal jsem na dodání objednávky.
Žádné zboží, žádné peníze
Místo balíčku jsem se ale dočkal další nepříjemnosti – e-shop mi napsal, že objednané ořechy vůbec nemají skladem. Objednávku jsem tedy stornoval a čekal na vrácení peněz.
Bylo mi slíbeno, že peníze dostanu zpět do 14 dnů. Nestalo se tak. Od té doby jsem dostával jen neurčité výmluvy o tom, že nevědí, kdy mi platbu vrátí. Aktuálně už na moje zprávy vůbec nereagují.
Email ukazující jejich odpověď na to ať mi vrátí peníze.
Stejný email mi poslali ještě jednou a momentálně neragují vůbec.

dukaz
Nejsem jediný
Když jsem se začal více zajímat o pověst tohoto obchodu, zjistil jsem, že nejsem zdaleka první ani poslední, komu se něco podobného stalo. Na Heurece v sekci „diskuze“ je více negativních recenzí od lidí se stejnou zkušeností:
👉 https://obchody.heureka.cz/oriskar-cz/recenze/negativni
Navíc jsem si všiml, že mi ani nepřišla výzva k hodnocení na Heurece, takže jsem tam nemohl zanechat „ověřenou recenzi“. Zdá se, že e-shop posílá pozvánky jen vybraným zákazníkům – nejspíš těm, u kterých objednávka proběhne v pořádku.
Doporučení ostatním
Na základě své zkušenosti mohu všem jen důrazně doporučit, aby se nákupu na Oriskar.cz vyhnuli. Podle mého názoru se jedná o nespolehlivý obchod, který nedodržuje základní pravidla férového podnikání.
Všechny výše uvedené skutečnosti mohu doložit e-maily, potvrzením o platbě i komunikací s obchodem.